جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 29 مهر 1402
کد 1312

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به قله پیر داود ورزقان

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی متشکل از 13 همنورد ، موفق به صعود به پیر داود ورزقان گردید.
    به نقل از اهالی منطقه ، پیر داود شخصی مورد اعتماد اهالی بوده که در اعماق جنگلهای ارسباران زندگی می کرده و پس از مرگش در کلبه ای دفن گردیده است. آرامگاه پیرداود زیارتگاهی است که برای رسیدن به آن باید از راه‌های کوهستانی و مسیر فوق العاده زیبا و بکر جنگلهای ارسباران مابین روستای خوینه و باللی که در بین کوهنوردان به (( حسنو مشسی )) معروف است عبور کرد. این مسیر در نوع خود به دلیل عبور از بین جنگل های ارسباران و وجود چشمه های زیبا در طول مسیر و گاهی اوقات بعلت وجود حیات وحش دارای زیباییهای خاصی است.
 گروه کوهنوردی شرکت با برنامه ریزیهای به عمل آمده روز جمعه مورخ 1402/07/21  ساعت 5/30 صبح تبریز را به قصد جنگل پیمائی ترک و با عبور از شهر ورزقان به سمت معدن مس سونگون به روستای خوینه که ابتدای مسیر کوهپیمایی و جنگل نوردی می باشد رسیده و با طی مسیر در داخل جنگل به آرامگاه رسیده و پس از استراحت کوتاه اقدام به بازگشت نمود. مناظر زیبای پاییزی و برگهای الوان درختان جنگلی و بارش شبانه باران پاییزی و شبنم صبحگاهی جلوه ویژه ای به طبیعت داده بود
اعضای گروه در این برنامه آقایان یوسف زاده ، اسمعیل پور ، نیک خصلت ، عباسی ، رستم پور ، هادی ، نویدی ، حقی ، داور ، وکیلی ، رافضی و رسولی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.













 
  • نوشته شده
  • در شنبه 29 مهر 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 34
نظرات شما
captcha refresh