جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 29 مهر 1402
کد 1311

پیشرفت عملیات اجرایی شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی

مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی: به منظور عملیاتی نمودن طرح فاضلاب شهر ورزقان، در اواسط سال 1401 تفاهم نامه سه جانبه مابین شرکت ملی صنایع مس ایران ، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا صورت پذیرفت.
خانی در خصوص لزوم اجرای شبکه فاضلاب شهر ورزقان گفت: شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع و با ارتفاع 1560 متر از سطح دریا در مناطق عمدتا کوهستانی استان آذربایجان شرقی واقع گردیده است. با توجه به کوهستانی بودن منطقه و سنگی بودن زمین در شهر ورزقان و مشکلات حفر چاه جذبی و لزوم تخلیه کوتاه مدت و هزینه بر بودن آنها و همچنین احتمال آلودگی چاههای آب و در راستای افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و ارج نهادن به درخواستهای بحق مردم عزیز و مسئولین محترم منطقه ، شرکت آب و فاضلاب استان را برآن داشت تا نسبت به اجرای طرح فاضلاب شهر ورزقان برنامه ریزی و اقدام نمایند.
وی ادامه داد: براین اساس قراردادی با موضوع  عملیات اجرایی شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال شهرستان ورزقان فیمابین شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا و با تامین مالی مجتمع مس سونگون آذربایجان منعقد گردید و در این راستا عملیات اجرایی و لوله گذاری فاضلاب از دی ماه سال 1401 آغاز شد.
مدیرعامل آبفای استان افزود: علیرغم وجود مشکلات متعدد از جمله ، وجود زمینهای سخت و سنگی، بالا بودن سطح تراز آب زیرزمینی، ریزشی بودن برخی از مسیرها، وجود تاسیسات زیر بنایی متعدد (گاز- مخابرات و آب) و ... تا پایان شهریور ماه سال 1402 بخش قابل توجهی از شبکه فاضلاب به متراژ بالغ بر 7500 متر اجرا گردیده است.
طرح شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر ورزقان در طی سالهای گذشته از سوی مهندسین مشاور ذیصلاح مورد مطالعه واقع گردیده و اخیرا" نیز توسط مهندسین مشاور مجددا بازنگری شده است که تمامی مطالعات و طرح اجرایی از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب مورد تصویب قرار گرفته است.
براین اساس کل شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر ورزقان حدود 40 کیلومتر در اقطار 200 الی 400 میلیمتر و از جنس لوله های فاضلابی پلی اتیلن کاروگیت می باشد. 





 
  • نوشته شده
  • در شنبه 29 مهر 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 45
نظرات شما
captcha refresh