جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 5 مهر 1402
کد 1270

روحیه خودباوری و انسان سازی ملت ایران بزرگترین دستاورد دفاع مقدس

دستاورد دفاع مقدس روحیه تفکر و خودباوری، استقامت و انسان سازی ملت ایران بود.
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه تبریز در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، معاونان و مدیران برگزار شد، عزت، آبرو و اقتدار امروز میهن اسلامی را مدیون ایثار شهدای والامقام و جانبازان دانست و گفت: شهدا در زمره‌ی بندگان مخلص خداوند می باشند و امروز ایران اسلامی،  امنیت، پیشرفت و آبادانی را مدیون رشادت‌های این عزیزان است که با جان و دل حماسه‌‌ی جاویدان دفاع مقدس را رقم زدند. 
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان حجت الاسلام فیضی زاده افزود: هفته دفاع مقدس يادآور روزهاي پر از حماسه و ايثار نقش آفريناني است كه با مجاهدت هاي خود پرچم نظام اسلامي را به اهتزاز در آورده اند.
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه تبریز اظهار كرد: شهدا و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس پشتوانه هاي معنوي براي نظامي اسلامي برگرفته از مكتب پيامبر اكرم (ص) هستند.
حجت الاسلام فیضی زاده ادامه داد: پيامبر اكرم (ص) همواره بر عظمت و جايگاه رفيع رزمندگان و شهدا در اسلام تاكيد كرده و آن را مايه بخشش گناهان عنوان مي كردند.
وی اضافه كرد: امروز بايد خاطرات هشت سال دفاع مقدس به عنوان خاطراتي ماندگار و سرشار از امدادهاي الهي توجه وافري شده و آن را گرامي داشت.
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه تبریز تاکید کرد: دشمنان اسلام در عصر حاضر با هدف ضربه زدن به اعتقادات ديني و نظام اسلامي به دليل واهمه از بيداري هاي اسلامي كه نشات گرفته از انقلاب اسلامي است، فتنه هاي منطقه اي از جمله گروهك هاي تروريستي و تكفيري را ايجاد و از آن ها حمايت مي كنند.
حجت الاسلام فیضی زاده با اشاره به حوادث اخیر در کشورخاطرنشان کرد : غربی ها به بهانه حجاب با کشاندن جوانان به خیابان در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی با بیان اینکه حجاب در طول تاریخ یک فطرت انسانی و قانون خداوند برای انسان است یادآور شد: آثار و نقوش برجای مانده در بناهای تاریخی نشان می دهند حجاب پوشش زنان این سرزمین بوده است .
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه تبریز با تاکید بر اینکه هدف اصلی دشمنان، تجزیه کشور است، تصریح کرد: امروز رسانه‌های غربی اعتراف کردند که ایران در حال تبدیل شدن به ابرقدرت است و در مسیر مقابله با فتنه‌های دشمن سلاح اصلی نیروهای بسیجی، جهاد تبیین و آگاه‌سازی جامعه نسبت به برنامه‌های دشمنان است که باید در اولویت قرار گیرد.
حجت الاسلام فیضی زاده در پایان تصریح کرد: دشمن امروز با جنگ نرم و ورود به مسائل فرهنگی و اجتماعی در پی تفرقه افکنی در کشور هستند اما نسل جوان جامعه باید هوشیارانه عمل کرده و موجبات عزت‌ آفرینی اسلام و انقلاب را فراهم کنند.
قائم مقام شرکت نیز در این مراسم گفت: پیشکسوتان این دیار در طول هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرین بوده اند .
مهندس عظیم پورافزود: از پیشکسوتان خواهش میکنیم تلاش خود را بکار گیرند تا نسل های جوان مومن و انقلابی تربیت شوند.
وی خاطرنشان کرد : باید جایگاه رفیع شهدا و ایثارگران را به درستی بدانیم و بشناسیم و در طول سال از این بزرگواران تجلیل کنیم و به زمان خاصی اختصاص ندهیم.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این مراسم گفت: خدمت به ایثارگران یک فرصت مغتنم است که باید قدر آن را دانست.
علیزاده افزود: این فرهنگ، از روحیۀ شهادت طلبی سرچشمه می گیرد که دین مبین اسلام در وجود مردم ما دمیده و به فرمودۀ مقام معظم رهبری(دام ظله) «هر ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» و لذا این کشور، بیمه است.
وی تصریح کرد: امروز در سطح کشور ما بیش از ۲۳۰ هزار شهید، ۶۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده داریم که در این زمینه نقش هنرمندان برای ماندگاری و فداکاری این ارزش‌های انقلاب یک نقش تاثیرگذار است.
مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران هم در این مراسم گفت: با وجود محدودیت سلاح و مهمات و نیروی انسانی در جنگ تحميلي، ولایتمداری، ولایت پذیری،ایثار، اخلاق و صداقت رزمندگان در کنار امدادهای غیبی عامل پیروزی ما در این دوران بود.
عباسپور با اشاره به پشتیبانی ابرقدرت های شرق و غرب و نزدیک ۸۰ کشور به صدام در جنگ تحمیلی افزود: آمریکا از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، جلوی انقلاب ایستاد و وقتی با ترور، توطئه و کودتا نتیجه نگرفت جنگ تحميلي را آغاز کرد.
وی ادامه داد: در سطح استان 322 همکار ایثارگر داریم که شامل 39رزمنده، 15 فرزند شاهد، 3 آزاده، 10 جانباز ، 29 فرزند جانباز و 25 خواهر و برادر شاهد می باشد.
مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران اظهار کرد: درهفته دفاع مقدس میزبان تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگر هستیم که بهترین نمونه از کارمندان واقعی هستند تا ضمن تبرک  همواره بگوییم که ما ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود.
مهندس عباسپور تصریح کرد: در کنار کارهای فنی عمرانی کارهای فرهنگی هم انجام می دهیم
وی تاکید کرد: نام گذاری اماکن و پروژه های مختلف آذربایجان شرقی و تبریز به نام شهدا و ایثارگران، ایجاد پرتال امور ایثارگران، اعمال معافیت های مالیاتی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تهیه کتابچه خاطرات ایثارگران و چاپ مقالات در نشریه ها و مجلات معتبر از جمله برنامه های امور ایثارگران شرکت در طی سال می باشد.
در پایان مراسم آقای فیروزمند جانباز 70 درصد دفاع مقدس خاطره گویی کرد و به خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان لوح تقدیری اهدا شد.
























 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 5 مهر 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 60
نظرات شما
captcha refresh