جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 5 تير 1397
کد 127

مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در برنامه زنده تلویزیونی سحرلر :

تنهاراه مقابله با خشکسالی ، سازگاری با کم آبی است

تبيين راهكارهاي مصرف صحيح آب در جهت ارتقاي فرهنگ عمومي براي جلوگيري از بروز بحرانهاي مرتبط با كمبود آب و خشكسالي از الويتهايي است كه بايستي در سطح جامعه مورد توجه قرار گيرد.
مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در برنامه زنده تلویزیونی سحرلر :
تنهاراه مقابله با خشکسالی ، سازگاری با کم آبی است
 
تبيين راهكارهاي مصرف صحيح آب در جهت ارتقاي فرهنگ عمومي براي جلوگيري از بروز بحرانهاي مرتبط با كمبود آب و خشكسالي از الويتهايي است كه بايستي در سطح جامعه مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت در سومین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب در برنامه زنده تلویزیونی سحرلر  به منظور تبیین اهمیت جایگاه آب در زندگی روزمره شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه جویی در مصرف آب ، حضور یافت .
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان در این برنامه با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با خشکسالی ، سازگاری با کم آبی است گفت : با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و استان ما نیز از این حیث مستثنی نبوده و تامین بخش زیادی از آب شرب شهروندان به صورت فرا استانی و با صرف هزینه های زیاد تامین می شود. لذا اهمیت آن در کشورمان بیشتر احساس می شود. میزان بارندگی در ایران یک سوم متوسط جهانی و حدود 250 میلی متر در سال است و هم چنین متوسط سرانه آب تجدید شونده نیز در کشور ما نسبت به سایر کشورها در سطح پایینی قرار دارد بنابراین اگر بخواهیم بر مشکل کم آبی فائق آییم بایستی الگوی مصرف آب را رعایت کرده و بهینه مصرف نماییم .لذا لازمست مشتركين و همشهريان عزيز نهايت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحيح آب مدنظر داشته باشند .
مهندس ایمانلو اضافه کرد : هرچند امسال الحمدلله بارش ها از رشد خوبی برخوردار بود ولی با توجه به کاهش نزولات جوی در سال های اخیر و بروز خشکسالی و محدودیت جدی منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و هم چنین روند افزایش میزان مصرف آب متوسط شهروندان احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب در تابستان امسال وجود دارد. به همین منظور نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب ضروری می باشد لذا شهروندان باید توجه داشته باشند که واقعا ما محدودیت جدی در تامین آب شرب در استان داریم و لازم است با استفاده از شیرآلات کاهنده مصرف آب و هم چنین با استفاده از لباسشوئی و ظرفشویی های استاندارد و هم چنین با استفاده از سایر راههای صحیح مصرف آب نسبت به صرفه جویی از این نعمت الهی کوشا باشیم.
مدیر عامل شرکت درادامه به هفته صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و افزود : هفته صرفه جویی در مصرف آب همه ساله از یکم لغایت هفتم تیرماه در سراسر کشور بعنوان هفته صرفه جویی مصرف آب نامگذاری شده و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز همگام با سایر استانها اقدامات اساسی در جهت مصرف بهینه شهروندان انجام می دهد .
مهندس ایمانلو در خصوص صرفه جویی در مصرف آب خطاب به شهروندان عزیز گفت : صرفه‌جویی کار سخت و عجیبی نیست. اگر ما به اندازه‌ نیاز و درست از منابع انرژی مثل آب و برق و گاز و… استفاده کنیم، صرفه‌جویی کرده‌ایم. جمله، استفاده نکردن از نعمت‌های ارزشمندی که خدا در اختیارمان قرار داده، جمله صحیحی نیست ، اتفاقاً صرفه‌جویی یعنی «از نعمت‌های خدادادی خوب و درست و به جا و به اندازه استفاده کنیم و مواظب باشیم حتی ذره‌ای از آن هدر نرود. حفاظت از آب های زیر زمینی نیاز به عزم ملی دارد.
مهندس ایمانلو درادامه به صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد  و از شهروندان در خواست نمود توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند .
مدیرعامل شرکت همچنین ضمن درخواست مجدد از همشهریان عزیز درخصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه جویی درخصوص این مایه حیات گفت : الگوهای توصیه شده برای مصارف سرانه خانگی برای هر نفر150 لیتر در شبانه روزبوده که متاسفانه در استان ما 190 لیتر می باشد که در این راستا اولویت مهم شرکت حفاظت از منابع آب و ترویج فرهنگ صحیح مصرف بهینه آب بوده و این نیازمند تغییر در نگرش مدیریت مصرف آب می باشد که امیدواریم شهروندان محترم با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری نمایند.
وی افزود : شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی تمهیدات و برنامه ریزی لازم را برای مدیریت بهینه منابع آب و استفاده درست و صحیح اتخاذ نموده است. در اين راستا شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي نسبت به تهيه تعدادي از ابزارهاي کاهنده مصرف از واحدهاي توليدي داراي استاندارد اقدام نموده و ابزار مذکور را از طریق ثبت نام در سايت با تکميل فرم  ثبت نام به صورت تلفني با اعلام شماره اشتراک و حضور در ادارات تابعه کلانشهر تبريز بصورت نقد و اقساط در اختيار مشترکين محترم قرار می دهد .
وی در ادامه در خصوص اجرای شیکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه های  فاضلاب گفت : این شرکت در حال حاضر 100درصد جمعیت شهری در 61 شهر استان با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون 810 هزار نفر را تحت پوشش آب شرب بهداشتی قرار داده و همچنین در حال حاضر 65 درصد از جمعيت شهري استان و نزدیک75 درصد از جمعیت کلانشهر تبریزتحت پوشش تاسيسات جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب قرار دارد که بیش از میانگین کشوری می باشد .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریزگفت : یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز استفاده از پساب تصفیه شده بعنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که بالغ بر 75 میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده اش پس از بهره برداری به دریاچه ارومیه انتقال می یابد .
  مدیر عامل شرکت در پایان افزود : کلیه کارکنان شرکت آب و فاضلاب در سطح استان نیز به صورت شبانه روز فعال هستند تا به مردم شریف استان خدمات رسانی مطلوب انجام و اصلی ترین نیاز شهروندان یعنی آب را با کمیت و کیفیت مناسب و به نحو مطلوب به مشترکین گرامی برسانند.
 
                                                                                                                                روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 5 تير 1397
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 59
نظرات شما
captcha refresh