جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 3 مهر 1402
کد 1266

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به قله 3470 متری سلطان رشته کوه سهند

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس موفق به صعود به قله 3470 متری سلطان رشته کوه سهند شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در روز جمعه مورخ 1402/06/31 متشکل از 10 همنورد ، موفق به صعود به قله 3470 متری سلطان رشته کوه سهند گردید.
همنوردان از خروجی روستای عنصرود شروع به صعود نموده و پس از حدود یک ساعت کوهپیمایی در دامنه ، در کنار چشمه استراحت مختصری نموده و پس از سه ساعت صعود سخت و نفسگیر موفق به صعود قله گردیدند.
کوه سلطان در شمال باختری کوهستان سهند، در نزدیکی شهر اسکو قرار گرفته و با ارتفاع ۳۴۷۰ متر، سومین قله سهند محسوب می شود. رودخانه هاي زينجناب چاي ، اسكو چاي و كندوان چاي از اين قله سرچشمه گرفته و سوي دشتهاي حاصلخيز مجاور جاري مي گردد .  راه دسترسی به این کوه از طریق شهرستانهای تبریز و اسکو تا روستای عنصرود از طریق جاده آسفالت است. این مسیر صعود به قله سلطان مسیری با شیب نسبتاً تند و با دشواری های فنی می باشد که بخش انتهایی مسیر از میان تخته سنگهای آتشفشانی عبور کرده و در نهایت به قله می رسد. آثاری از زیارتگاهی به نام سلطان حسام الدین و اتاقکهای سنگ چین شده در قله آن وجود دارد. از قله این کوه دورنمایی از سایر قلل کوهستان سهند از جمله کمال و دمیرلی و جام قابل مشاهده است.
اعضای گروه در این برنامه آقایان اسمعیل پور ، عباسی ، امیری ، بیگلرزاده ، داور ، فرخی ، رستم پور ، محمدی و حقی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.







 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 مهر 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 33
نظرات شما
captcha refresh