جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1402
کد 1258

جوابیه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص کمبود آب روستای ینگجه و آلودگی آب شرب این روستا

شرکت آب و فاضلاب استان پیرو انتشار خبری مبنی بر کمبود آب روستای ینگجه و آلودگی آب شرب، در برخی کانال های فضای مجازی جوابیه ای صادر کرد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ، با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه امکان حفر چاه میسر نمی باشد لذا تنها منابع موجود از طریق چشمه های دائمی و همچنین احداث گالری کم عمق ممکن می باشد.
 همچنین علی رغم پیگیری های مکرر اداره آب وفاضلاب شهرستان ورزقان نسبت به واگذاری چشمه های موجود در روستای مذکور جهت جبران کمبود آب، متاسفانه اهالی از واگذاری چشمه با وجود اجرای خط انتقال شبکه آبرسانی به طول 2  کیلومتر، خودداری نموده اند.
لازم به توضیح می باشد به دنبال این کمبود، اهالی روستا با ممانعت به خدمات رسانی همکاران و قرائت کنتور، خودسرانه اقدام به هدایت آب های کشاورزی از طریق  نهر روباز به مخزن روستا نموده اند . که مراتب طی نامه محرمانه به امور شهرستان و بخشدار محترم خاروانا گزارش شده است.
شهرستان ورزقان یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است. این شهر در فاصله ۷۰ کیلومتری تبریز،  قرار گرفته است. این شهرستان از دو بخش مرکزی و بخش خاروانا تشکیل شده‌است.
ینگجه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان جوشین بخش خاروانا شهرستان ورزقان واقع شده‌است. جمعیت این روستا 550 نفر می باشد.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 27 شهريور 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 37
نظرات شما
captcha refresh