جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 19 شهريور 1402
کد 1251

بازدید مهندس آقازاده حبشی از عملیات اجرایی فاز ۲تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفا کشور از نزدیک در جریان آخرین عملیات اجرایی این پروژه مهم شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی دراین بازدید درخصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه  توضیحات جامعی ارائه نمود.
وی ادامه داد: این پروژه یکی از مدرن ‌ترین تصفیه‌خانه‌های درحال ساخت کشوراست و از آخرین سطح اتوماسیون دنیا بهره می برد
خانی یادآور شد: این تصفیه خانه دقیقا مطابق با تصفیه خانه های به روز اروپا می باشد که طراحی و مهندسی آن به طور کامل در ایران اجرا شده و با دستگاه های پیشرفته ای که نصب شده فاز مایع آن به زودی به بهره برداری خواهد رسید .
وی در این بازدید احداث تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی در سال های آینده با توجه به افزایش جمعیت شهر تبریز برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تأکید نمود: پساب حاصل از تصفیه خانه فاضلاب می تواند به مداراستفاده برگردد و به تأمین آب صنعت، کشاورزی و مخصوصا احیای دریاچه ارومیه کمک شایانی خواهد کرد.
خانی ادامه داد: از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تأمین‌کننده عمده آب مورد نیاز دریاچه ارومیه می‌باشد که با تکمیل و بهره‌برداری فاز دو بالغ ‌بر 75 میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه انتقال یابد. همچنین جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز می‌باشد.
این تصفیه خانه فاضلاب برای افق 1420 و تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر جمعیت طراحی شده است.
شایان ذکر است؛ اجرای پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز در دو فاز مایع و لجن با هزینه 182 میلیارد تومانی از سال 95 شروع شده و فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم  از نوع STEP FEED بوده که این نوع فرایند از نوع فرآیندهای لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرایندهای به‌روز تصفیه فاضلاب شهری می‌باشد .








 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 19 شهريور 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 55
نظرات شما
captcha refresh