جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 6 شهريور 1402
کد 1239

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

رفع مشکل آب تبریز نتیجه همدلی و تلاش جهادی بود / 99 درصد کلانشهر تبریز از آب سبک ، گوارا و پایدار برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح های جایگزین برای تامین آب پایدار شهر تبریز، از اتمام مشکلات آبرسانی خبر داد.
محمد خانی در جلسه اول سلسله نشست های رسانه ای "به سوی قله" در جمع خبرنگاران گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ، جمعیت بالای 3 میلیون نفر در شهرهای استان و 2730 روستا با جمعیت حدود یک میلیون دویست هزار نفری را تحت پوشش تاسیسات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب قرار داده است.
وی با اشاره به مصرف ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب طی سال در استان گفت: استان ما، ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته با کاهش بارندگی مواجه بوده و در دراز مدت نیز میزان بارندگی، ۳۰ درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: حوزه سد نهند یکی از منابع تامین کننده آب شرب تبریز و سد ستارخان اهر به صورت توده ای بالای ۵۰ درصد با عدم بارش مواجه شده که اتفاق بسیار نادری است. در نتیجه سد نهند با ظرفیت ۲۴ میلیون مترمکعب برای اولین بار در ۲۷ سال گذشته به طور کامل خشک و از مدار بهره برداری خارج شد.
خانی با اشاره به اجرای پروژه های جایگزین از اسفند 1401 گفت: در صورتی که پروژه های جایگزین اجرا نمی شد به احتمال زیاد، در اواخر اردیبهشت ماه، دچار بحران های شدید آبی در استان می شدیم که تامین آب جایگزین از طریق چاه های هروی و سعیدآباد، چاه مارالان و چاه های شهرک شهید سلیمانی از جمله این امور بود که این طرح ها برای تامین آب در قسمت جنوبی شهر کارگشا بوده اما برای آب شمال شهر به دلیل فرسودگی لوله های خطوط انتقال، با مشکل مواجه شدیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: توانستیم با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آبفا استان کار سه سال را در دو ماه به اتمام برسانیم که این امر سبب تبدیل یکسری تهدیدها به فرصت شد تا بتوانیم طرح های جایگزین را عملیاتی کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون آب 99 درصد از شهر، پایدار بوده و یک درصد باقیمانده مشکل فنی دارد، گفت: البته باید شاهد اقدامات درازمدت برای تامین آب سد نهند بوده و استفاده از چاه های عمیق را به عنوان منبع استراتژیک در نظر گرفته و آن را راهکار نهایی ندانیم. 
خانی تاکید کرد: هم اکنون مشکل اصلی تامین آب، حل شده و پس از این شاهد مشکلات آبرسانی در تبریز نخواهیم بود.
 
با توجه به اهمیت تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف و به منظور شفاف سازی کارکردها و مشخص نمودن نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها، سلسله نشست‌هایی با عنوان «به سوی قله» از چهارم تا نهم شهریورماه جاری و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ساعت 9 صبح در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود و نخستین جلسه از این سلسله نشست به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فعالان عرصه رسانه در اداره کل برگزار شد.
 























 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 6 شهريور 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 52
نظرات شما
captcha refresh