جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 29 مرداد 1402
کد 1230

بازدید نمایندگان مردم شریف تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از پروژه های طرح جایگزین سد نهند

در این بازدید که با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی انجام گرفت حجت الاسلام میر تاج الدینی و متفکرآزاد ضمن بازدید میدانی از پروژه، در جریان آخرین وضعیت اجرائی طرح خط انتقال اصلاحی آب شرب نهند به تبریز قرار گرفتند.
به گزارش دفتر روابط عمومی  آبفای استان ، در جریان این بازدید خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گزارشی از روند تکمیل پروژه ها ارائه کرد و گفت: این پروژه با هدف تامین کسری ۹۰۰ لیتر بر ثانیه آب تبریز بلافاصله آغاز شد و با همت و تلاش کارکنان شرکت، پروژه سه ساله ظرف مدت کمتر از سه ماه آماده بهره برداری شده است.
خانی افزود: دهم تیرماه گذشته و با توجه به نبود آب درسد نهند، این خط را از مدار خارج کردیم و ۶ شهرک باغمیشه، نصر، رشدیه، ولی امر، فرشته و ارم و ۵۰ درصد ولیعصر با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از این محل تامین آب می شدند از طریق پمپاژ آب از داخل شهر تامین آب شدند.
وی ادامه داد: این مناطق از اول اردیبهشت تا دهم تیرماه به ترتیب از مدار خط آبرسانی نهند خارج و به خط لوله جنوب شهر و آب زرینه رود وصل شدند و در واقع با این کار، رینک داخلی شهر از طریق پمپاژ آب وارد مدار شد.
وی گفت: با اتصال خطوط لوله شمال تبریز به خطوط لوله جنوب این شهر، در واقع آب زرینه رود به ۳۵ درصد از این شهر وصل شد و اهالی این مناطق از آب سبک این خط انتقال بهره مند شدند و تهدید ایجاد شده برای تبریز به فرصت تبدیل شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه تاسیسات آبیاری تبریز از بالا به پایین و اقطار بزرگ به کوچک تنظیم و نصب شده است، گفت: پمپاژ آب از جنوب به شمال، نیازمند برعکس کردن این تاسیسات و تغییر رژیم جریان بندی آب بود و جریان هیدرولیکی این شهرک ها به ناچار به هم خورد.
خانی از زحمات و پیگیری های نمایندگان و استاندار محترم قدردانی نمود.
درادامه بازدید متفکرآزاد و حجت الاسلام تاج الدینی نمایندگان مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان، انجام این تعداد طرح و پروژه را بی نظیر خوانده و گفتند: با همت و تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای ، پروژه سه ساله ظرف مدت کمتر از سه ماه آماده بهره برداری شده است.
نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، نیز ضمن ابراز خرسندی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب و عوامل اجرائی پروژه، خاطر نشان نمود که تکمیل و بهره برداری به موقع از پروژه، گامی اساسی در تامین کسری آب شرب کلانشهر تبریز می باشد.

















 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 29 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 84
نظرات شما
captcha refresh