جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 26 مرداد 1402
کد 1228

به مناسبت روز خبرنگار:

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی به قله سبلان

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، متشکل از 8 همنورد، موفق به صعود به قله 4811 متری سبلان گردید.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین کوه بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد.
در این برنامه صعود که به صورت شبانه روزی انجام شد همنوردان پس از برپایی چادرها در محوطه پناهگاه و استقرار در آنها در یک حرکت رفت و برگشت کوتاه اقدام به هم هوایی در محیط کوهستان نموده و با آماده نمودن لوازم و تجهیزات خود ، برای صعود شبانه آماده شدند.
شرایط خاص محیطی و آب و هوایی کوهستان امکان خواب شبانه را میسر ننموده و اعضای گروه با تحمل این شرایط سخت نهایتا ساعت 45/2 بامداد صعود خود را شروع و با طی مسیر و عبور از منطقه سنگلاخی در امتداد یال شمال شرقی و عبور از برف چال ها و رأس یخچال شمالی موفق به فتح ستیغ قله سبلان و رؤیت دریاچه زیبای آن شدند.
سبلان یک کوه آتشفشانی نیمه فعال است و در بالای قله آن دریاچه سبلان قرار دارد که تنها دریاچه دهانه ای کشور و با ارتفاع ۴۷۸۴ متر، مرتفع‌ترین دریاچه ایران و یکی از مرتفع‌ترین دریاچه‌های جهان به‌شمار می‌آید.
این صعود با همراهی آقایان وکیلی ، اسمعیل پور ، جمشیدی ، عبادی ، داور ، فرخی و حقی و به سرپرستی آقای ناصراهری برگزار گردید.



 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 26 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 79
نظرات شما
captcha refresh