جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 19 مرداد 1402
کد 1219

43 باب مخزن برای ذخیره سازی آب در قالب طرح جهاد آبرسانی روستایی مجتمع آلمالو هشترود اجرا شد

ناظرعالی وزارت نیرو در پروژه های محرومیت زدایی به همراه مسئول پروژه های ملی شرکت آب وفاضلاب استان و تعدادی از مدیران شرکت از پروژه های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی در شهرستان هشترود بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی؛ دکتر خان احمدی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم  و وزیر نیرو در راستای محرومیت زدایی با ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو، این پروژه را بزرگترین پروژه ملی آبرسانی کشور دانست.
وی هماهنگی میان شرکت آبفا را با سایر نهاد ها و بخشها اعم از بسیج سازندگی و استانداری بسیار ارزشمند توصیف کرده گفت همین روحیه جهادی در بخشهای مختلف موجب پیشرفت بیش از 83 درصدی پروژه ها در استان آذربایجان شرقی  شده که باعث و رفع محرومیت می شود.
مشاور وزیر نیرو ادامه داد: آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حداکثر توان در حال اجرا است و کارهای بسیار خوبی در حال انجام گرفته که بسیاری از آنها طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو به ضرورت ارائه برنامه زمانبندی دقیق بسیج سازندگی سپاه جهت انجام پروژه‌های فوق اشاره نمود و تاکید کرد: پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی که با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد زیرساخت‌های آبرسانی لازم در روستاها به اجرا درآمده‌اند، باید به‌ صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت معقول اجرا شوند، به گونه‌ای که پس از پایان پروژه‌ها علاوه بر افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی شاهد توسعه روستاهای محروم باشیم.
دکتر خان احمدی با اشاره به هماهنگی و همدلی شرکت آب و فاضلاب استان و بسیج سازندگی سپاه، ابراز امیدواری کرد که این همدلی باعث اتمام پروژه های باقی مانده گردد و شاهد آبرسانی به مناطق محروم باشیم.
وی از مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود و روستاهای تحت پوشش از جمله آتش بیگ، باتمانقلیج ، سعادتلو  و سایر روستاهای مسیر جهاد آبرسانی از نزدیک بازدید ودر جریان آخرین روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.
عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال تا آخر شهریورماه امسال به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: این مجتمع شامل حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه با ظرفیت ۴۰ لیتر برثانیه، احداث ۴۳ باب مخزن با حجم ۷۰۰۰ هزار متر مکعب، احداث ۱ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع آب می باشد.
این مجتمع شامل ۴۵ روستا با تعداد ۲ هزار و ۱۴۲ خانوار و مجموع ۷ هزار و ۱۷۴ نفر جمعیت را تحت پوشش خواهد گرفت تا از آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند شوند.
مجتمع آبرسانی آلمالو شهرستان هشترود از سال ۱۳۸۸ در حال اجرا بود که به دلیل مشکلات اجتماعی سال ها راکد مانده بود که با شروع دولت مردمی سیزدهم با رفع موانع و مشکلات مجددا عملیات اجرایی شروع و در حال اتمام است.
فاز یک پروژه جهاد آبرسانی در قالب سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو شهرستان هشترود و فاز دو ستارخان شهرستان ورزقان شامل احداث تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه می‌شود.  

















 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 19 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 67
نظرات شما
captcha refresh