جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 18 مرداد 1402
کد 1218

مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی: با تکمیل رینک آبی کلانشهر تبریز ،آب مناطق مرتفع پایدار میشود

با وجود بروز مشکلات تامین و توزیع آب شرب در برخی محلات مرتفع شمال کلانشهرتبریز ، در ساعاتی از شبانه روز ، عملیات اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان در ماههای اخیر منجر به انتقال آب مرغوب جایگزین آب نهند به ساکنین این مناطق شده است.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، محمد خانی اظهار کرد: علیرغم اینکه سختی آب توزیعی در مناطق شمال تبریز مورد تایید و در حد استاندارد بود لیکن  ، مردم ساکن در این مناطق از بالا بودن سختی آب شرب گلایه داشتند و بر این مبنا شرکت آب و فاضلاب نسبت به مطالعه و هدفگذاری برای انتقال و توزیع آب مصرفی مرغوب در این مناطق اقدام کرد.
وی افزود: با وجود بروز برخی ناملایمات اخیر و افت فشار و ناپایداری شبکه توزیع در ساعاتی از شبانه روز در برخی محلات مرتفع تبریز ، همکاران شبکه توزیع آب در تبریز ، نسبت به اجرای عملیات لوله گذاری و احداث ایستگاههای پمپاژ و حفر و تجهیز چندین چاه جدید و سایر اقدامات لازم، برای آبرسانی از خطوط آب زرینه رود و چاههای شمال دامنه سهند که از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند مبادرت نمود.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به قطعی موقت یا افت فشار جریان آب مناطقی از باغمیشه تبریز گفت:
خوشبختانه  اکنون جریان آب در تمام نقاط تبریز ، به خصوص مناطق مورد اعتراض قسمتی از شهرک باغمیشه تبریز برقرار شده است.
وی اطمینان داد در چند روز آینده با اقدامات تخصصی و فنی پیش بینی شده از طرف آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مناطق محدود مرتفع دچار مشکل شده ، آب پایدار مستمر خواهند داشت.
مهندس خانی با اشاره به ضرورت اجرا و تکمیل رینگ آبی تبریز گفت: یکی از مشکلات شهر تبریز نبود رینگ آبی است چراکه آب توزیعی در کلانشهر تبریز از منابع مختلف تامین میشود و موقعیت توپوگرافی تبریز ضرورت تکمیل این رینک را بیش از پیش آشکار مینماید. وبا تکمیل عملیات اجرایی این رینک علاوه بر توزیع متوازن منابع آبی در کل مناطق، بحث عدالت آبی در زمان‌های مقتضی همچون قطعی‌های اضطراری نیز مرتفع خواهد شد.
مهندس خانی در پایان با اشاره به تولید و توزیع بیش از 6000 لیتر در ثانیه آب شرب بهداشتی در تبریز گفت: از همشهریان عزیز انتظار می‌رود با اجتناب از مصارف غیرضروری و عدم ذخیره سازی آب ما را در تداوم امر خدمات‌رسانی بهتر یاری نمایند.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 18 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 119
نظرات شما
captcha refresh