جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
کد 1215

مخزن زلال‌ساز پنج هزار مترمکعبی تصفیه‌خانه آب مراغه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: ساخت مخزن زلال‌ساز پنج هزار مترمکعبی تصفیه‌خانه آب مراغه با اعتبار 200 میلیارد ریال در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان؛ خانی ادامه داد: در راستای افزایش ظرفیت و کیفیت آب شرب و توسعه و تجهیز تصفیه خانه آب مراغه با قدمت بیش از 20 سال و با توجه به رشد جمعیت و توسعه روز افزون شهرستان، عملیات احداث ساخت مخزن زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه آغاز شده و در حال اجرا است.
وی بااشاره به اینکه این مخزن در راستای اجرای مدول دوم تصفیه خانه آب مراغه ساخته می شود، گفت: با توجه به ورود سیلاب های فصلی در پی بارش های شدید در برخی از فصول سال که منجر به افزایش کدورت آب از پشت سد علویان به تصفیه خانه آب و تاثیر در عملکرد و کارایی تصفیه خانه می شود، بهره برداری از این مخزن را برای شهرستان مراغه ضروری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: تصفیه خانه آب مراغه هم اکنون جوابگوی نیاز شهرستان بوده که با احداث و تکمیل مدول دوم آن با ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه، مشکل کدورت آب رفع خواهد شد.
خانی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه آب مراغه خواهیم بود.
وی به مشخصات فنی این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با حجم خاکبرداری به مقدار بیش از  ۱۵ هزار متر مکعب و حجم بتن ریزی به مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و آرماتور بندی و اجرای 200 متر لوله 600 میلی متر با اعتبار 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و تنش شرکت در حال اجرا است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 17 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 55
نظرات شما
captcha refresh