جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1402
کد 1212

پروژه تامین آب آشامیدنی شهر هوراند در استان آذربایجان شرقی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: پروژه تامین آب آشامیدنی شهر هوراند از دره‌رود، با 50 درصد پیشرفت فیزیکی با جدیت در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان، محمد خانی با اشاره به اهمیت تامین آب شرب پایدار و سالم برای هم استانی‌های عزیز ساکن مناطق مختلف، در تشریح این پروژه، اظهار کرد: پروژه تامین آب آشامیدنی شهر هوراند شامل اجرای خط انتقال به طول 17 کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ، مخزن رزروار و حفر و تجهیز چاه مربوطه می‌باشد.
وی تاکید کرد: این پروژه در دو مرحله کوتاه مدت و بلندمدت انجام خواهد شد تا آب شرب سالم را تهیه و تقدیم مردم شریف این منطقه نماید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: مرحله کوتاه مدت این پروژه در 2 فاز انجام خواهد شد که فاز اول شامل تجهیز چاه 3 به عمق حدود 180 متر، احداث خط انتقال به طول 2 کیلومتر با سایز 300 میلی متر از جنس چدن داکتیل و فاز دوم ( رودخانه علی آباد ) شامل حفر و تجهیز 1 حلقه چاه به عمق 10 متر، احداث خط انتقال به طول 6 کیلومتر با سایز 200 میلی متر از جنس چدن داکتیل، احداث 2 باب مخزن 300 متر مکعبی، احداث و تجهیز 3 باب ایستگاه پمپاژ می باشد.
خانی خاطرنشان کرد: مرحله بلند مدت نیز با اجرای خط انتقال به طول 17 کیلومتر ، احداث سه باب مخزن ۳۰۰ متر مکعبی، احداث یک باب مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی، حفر ۳عدد چاه دهانه گشاد به عمق بیش از ۲۰ متر، احداث چهار باب ایستگاه پمپاژ و تجهیز آن انجام خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان هوراند در روستا ساکن هستند، طبق قراردادجدید سه مجتمع آبرسانی در  ۱۵ روستای شهرستان هوراند و در طرح جهاد آبرسانی قرار می‌گیرد و تا یک سال آینده از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.
خانی تصریح کرد: اجرای این پروژه مهم نیازمند 800 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی-استانی است و  اجرای لوله گذاری با سایز 250 در حال انجام است.
وی با بیان این‌که پیشرفت ریالی این پروژه 10 درصد است، گفت: پیش بینی می‌شود که با تامین به موقع اعتبارات موردنیاز، پروژه تامین آب آشامیدنی شهر هوراند در سال 1403 به بهره برداری برسد.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 16 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 53
نظرات شما
captcha refresh