جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 14 مرداد 1402
کد 1208

پروژه خط انتقال آب شهر هریس در استان آذربایجان شرقی با تامین اعتبار تا شهریورماه به بهره برداری می‌رسد

پروژه خط انتقال آب شهر هریس که یکی از پروژه‌های اولویت دار شرکت آب و فاضلاب در راستای تامین آب پایدار مردم شهر است، با تامین اعتبار تا شهریورماه به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، محمد خانی در گفت‌وگو با واحد خبر گفت ، با اشاره به اهمیت تامین آب شرب پایدار و سالم برای هم استانی‌های عزیز ساکن مناطق مختلف، در تشریح این پروژه، اظهار کرد: پروژه خط انتقال آب شهر هریس با هدف رفع مشکل آب این شهر و احداث مخزن 1000 متر مکعبی مربوطه آغاز شده است.
وی افزود: پروژه خط انتقال،  95  درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اتمام آن نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح‌های عمرانی استانی است.
وی در خصوص مشخصات عملیات این پروژه، خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال آب شهر هریس شامل اجرای 4 کیلومتر لوله پلی‌اتیلن 200 با فشار کاری 10 و 16 بار می‌شود.
خانی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که این پروژه در صورت تامین اعتبار در اوایل شهریورماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: پروژه های دیگری در شهرستان هریس در دست اجرا می باشد که از جمله پروژه حفر و احداث گالری بر روی رودخانه چایلار و انتقال آن با لوله پلی اتیلن 200 و فشار کاری 10 و 16 بار در حال اتمام می باشد و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا اواسط 1403 قابل بهره برداری خواهد بود.
پروژه حفر و احداث گالری بر روی رودخانه سیسان و انتقال آب استحصالی با لوله پلی اتیلن 250 و فشار کاری 10 بار در مرحله اجرا می باشد .که با اتمام پروژه حدود 15الی 20 لیتر برثانیه افزایش دبی خواهد  داشت. وبرای  این پروژه نیز نیاز به 20 میلیارد ریال می باشد که در صورت تخصیص تا پایان سال 1402 به اتمام خواهد رسید.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 14 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 46
نظرات شما
captcha refresh