جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 10 مرداد 1402
کد 1207

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی :

آبرسانی به ۱۷۸ روستا با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است

محمد خانی از پیشرفت 83 درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، محمد خانی اعلام کرد ، ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این اساس جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار  جزو اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو  قرار دارد .
مدیرعامل آبفای استان در تشریح این خبرگفت : آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حداکثر توان در حال اجرا است.
وی افزود: با اتمام فاز نخست این طرح، حدود ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد؛ هم‌چنین فاز دو جهاد آبرسانی نیز برای تامین آب پایدار ۲۳۳ روستای سطح استان به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.
مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.
مهندس خانی گفت: فاز دو پروژه جهاد آبرسانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی در قالب سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو شهرستان هشترود و فاز دو ستارخان شهرستان ورزقان شامل احداث تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه می‌شود.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 10 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 67
نظرات شما
captcha refresh