جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1402
کد 1194

طی عملیات جهادی شبانه صورت گرفت؛

پایداری آب شهر تبریز با اجرای اتصال پمپاژ مخزن مادر

برای پایداری آب شرب تبریز طی عملیات جهادی نسبت به مطالعه و اجرای خط انتقال و ایجاد ایستگاه پمپاژ در مخازن اقدام و با اتصال آن به خروجی شبکه توزیع بروز تنش های آبی احتمالی مرتفع شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان، مهندس آقازاده  با اشاره به انجام مطالعات و عملیات اجرایی  پایدارسازی آب کلانشهر تبریز گفت:  با توجه به اینکه یکی از منابع تامین آب کلانشهر تبریز به علت خشکسالی های مداوم و بارندگی کم، کاهش پیدا کرده و تنها 20 درصد ظرفیت پر شده بود به این خاطر طرح های جایگزین برای تامین آب از طرف شرکت آب و فاضلاب استان مطالعه و عملیاتی شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان نیز تصریح کرد: از جمله پروژه‌های مربوط به این طرح می توان به حفر و تجهیز 20 حلقه چاه به صورت اضطراری و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ از داخل شهر به سمت شمال شهر برای حل مشکل فشار این مناطق اشاره کرد.
خانی تاکید کرد:  طرح ایستگاه پمپاژ مخزن مادر با هزینه بالغ بر 500 میلیارد ریال آماده بهره برداری بود که به دلیل عدم اتصال آن به مخزن مادر قابل افتتاح نبود.
مدیرعامل شرکت آبفای استان نیز اظهار کرد:  اتصال پمپاژ مخزن مادر نیز طی عملیات شبانه از طرف همکاران شرکت آبفا با موفقیت به اتمام رسید و آماده بهره برداری برای تامین آب شرب شمال کلانشهر تبریز می باشد .
محمد خانی با اشاره به تخصیص اعتبار 1000 میلیارد ریال جهت تامین آب اضطراری تبریز توسط وزیر نیرو گفت: برای افزایش تولید آب و آبرسانی درازمدت در کلانشهرتبریز، تکمیل طرح انتقال آب ارس است که این طرح مشکل تامین آب در تبریز و شهرها و روستاهای مسیر این خط را حل خواهد کرد.









 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 3 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 57
نظرات شما
captcha refresh