جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 2 مرداد 1402
کد 1191

رویکرد نوین شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب استان

مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی : شرکت آب وفاضلاب استان براساس دستورالعمل های مقام عالی وزارت نیرو ملکف به فروش پساب با رویکرد جایگزینی با آب‌های متعارف به عنوان یک منبع آب پایدار می باشد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، استفاده از پساب تصفیه خانه ها  به عنوان یک منبع آب جایگزین, در اقصی نقاط دنیا افزایش یافته و شواهد نشانگر روند روزافزون استفاده از این منبع آب غیرمتعارف در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. قیمت گذاری مناسب بر پساب, یکی از مهم ترین ابزارهای موثر در مصرف بهینه این منبع آبی است.
 محمد خانی  با اشاره به استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب گفت: رویکردی که از سال گذشته توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت تأمین منابع مالی ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و همچنین بهره‌برداری مؤثر از پساب آنها پیگیری شده،  جایگزین‌کردن پساب با آب‌های متعارف مورداستفاده صنایع، معادن و کشاورزی صنعتی است. که در همین راستا دستورالعملی در تاریخ 1402/06/06از جانب  مقام عالی وزارت نیرو ابلاغ شده که بر اساس آن تکلیف شده شرکت‌های آب و فاضلاب نسبت به فروش پساب با رویکرد جایگزینی با آب‌های متعارف به عنوان یک منبع آب پایدار اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان افزود: در این راستا از مهرماه سال گذشته اقدام به تهیه مدل مالی و تأییدیه آنها از شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور گردید و نهایتاً شرکت آب وفاضلاب استان موفق به برگزاری دومزایده  در 3 ماه نخست امسال شد.
وی ادامه داد:  حدود 11 میلیون مترمکعب از پساب برای مصارف صنعت و معدن درشهرهای اهر و مرند اختصاص داده شد  که در مراحل پایانی عقد قرارداد می باشد.
خانی ادامه داد.  همچنین برای پساب میانه نیز ظرف یک الی دو هفته آینده مزایده‌ای برگزار خواهد شد که صنایع و معادن شهرستان میانه نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و آب موردنیازشان را از این طریق تهیه کنند.
لازم به ذکر است شرکت آبفای استان در حال تهیه برنامه‌ریزی و ایجاد مدل‌های مالی برای 40 شهر دیگر استان نیز می‌باشد که برای آن شهرهایی که دارای تصفیه‌خانه هستند به ارتقا و اورهال و برای آن تصفیه‌خانه‌هایی که نیمه‌کاره هستند موجب سرعت بخشی به اتمام پروژه‌ها خواهد شد.
همچنین در آینده نزدیک از این فرصت برای احداث برخی از شهرهایی که طرح فاضلاب برای آن ها پیش بینی شده،  اقدام خواهد شد.
 
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 2 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 26
نظرات شما
captcha refresh