جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 1 مرداد 1402
کد 1190

طی عملیاتی شبانه صورت گرفت؛

اتصال پمپاژ مخزن مادر آب شرب شرکت آب و فاضلاب به طرح جایگزین سد نهند

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: طی عملیاتی که از 12ظهرتا 6 صبح به طول انجامید پمپاژ مخزن مادر که از 4 ماه قبل عملیات آن در حال اجرا بود به عنوان یکی از طرح های جایگزین سد نهند به شهرک باغمیشه متصل شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان، خانی گفت: این عملیات در راستای پایدارسازی آب شرب شمال شهر کلانشهر تبریز انجام گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سد نهد یکی از منابع تامین آب کلانشهر تبریز به علت خشکسالی های مداوم و بارندگی کم ذخیر پشت سد سهند کاهش پیدا کرده و تنها 20 درصد ظرفیت پر شده به این خاطر طرح های جایگزین برای تامین آباز طرف شرکت آب و فاضلاب استان تعریف شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان تصریح کرد: از جمله پروژه‌های مربوط به این طرح نیز می توان به حفر و تجهیز 20 حلقه چاه به صورت اضطراری و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ از داخل شهر به سمت شمال شهر برای حل مشکل فشار شمال شهر تبریز است که قبلا تحت پوشش نهند بود.
خانی تاکید کرد:  طرح ایستگاه پمپاژ مخزن مادر با هزینه بالغ بر 50 میلیارد تومان آماده بهره برداری بود که به دلیل عدم اتصال آن به مخزن مادر قابل افتتاح نبود.
وی اظهار کرد:  اتصال پمپاژ مخزن مادر نیز طی عملیات شبانه از طرف همکاران شرکت آبفا با موفقیت به اتمام رسید و آماده بهره برداری برای تامین آب شرب شمال کلانشهر تبریز می باشد و مردم ساکن این منطقه از آن پس می‌توانند آب با فشار قوی را دریافت کنند.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تشریح کرد: اعتبار 100 میلیارد تومانی جهت تامین آب اضطراری تبریز و طرح جایگزین آب نهند به دستور وزیر نیرو طی یک هفته اخیر تخصیص یافته است.
خانی در خصوص راه‌های افزایش تولید آب در تبریز نیز گفت: تنها راه و چاره افزایش تولید آب و آبرسانی درازمدت در تبریز، تکمیل طرح انتقال آب ارس به تبریز است که این طرح مشکل تامین آب در تبریز و شهرها و روستاهای مسیر این خط را حل خواهد کرد.
 وی هم‌چنین در خصوص پروژه رینگ جنوبی تبریز که باعث پایداری تامین آب شرب شهر خواهد شد، افزود: متولی این پروژه شرکت آب منطقه‌ای بوده و مقرر شده تا در 10 مردادماه سالجاری بهره برداری موقت آن آغاز شود.















 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 36
نظرات شما
captcha refresh