جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 1 مرداد 1402
کد 1188

ارتقای کیفی آب شرب نظرکهریزی با اتمام پروژه تصفیه خانه شهر نظر کهریزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) آذربایجان شرقی از ارتقای کیفی آب شرب شهر نظرکهریزی از توابع شهرستان هشترود با اتمام پروژه تصفیه خانه این شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، تامین پایدار و دراز مدت آب مورد نیاز شرب و بهداشتی جوامع شهری –روستایی ، از منابع آبی محدود در دسترس ، از مهمترین و اساسی ترین دغدغه های مدیران عالی صنعت آب کشور و استان تلقی می گردد .
لذا برای رفع معضل کمبود آب شرب و بهداشتی در شهر نظر کهریزی و روستاهای مربوطه ، برنامه تامین آب مورد نیاز شرب و بهداشتی از طریق تصفیه آن  ، توسط شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به عنوان کارفرما اجرا گردیده است .
 محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگار واحد خبر، با اشاره به اهمیت تامین آب شرب پایدار و سالم برای هم استانی‌های عزیز ساکن مناطق مختلف، در تشریح این پروژه، اظهار کرد: پروژه تصفیه خانه آب نظرکهریزی با هدف تصفیه آب شرب سد سهند ، جهت ارتقای کیفی آب شرب شهر آغاز گردیده است.
وی افزود: این پروژه با تامین 2000 میلیارد ریال اعتبار از محل طرح‌های عمرانی استانی روند تکمیلی خود را به اتمام رساند.
مدیرعامل آبفای استان  ادامه داد: پروژه تصفیه خانه آب نظرکهریزی 98 درصد پیشرفت فیزیکی و 100 درصد نیز پیشرفت ریالی دارد.
خانی با بیان این‌که عملیات انجام گرفته در این تصفیه خانه، از نوع تصفیه شیمیایی و آب شیرین کن است، گفت: این پروژه در یکم بهمن ماه سال 1401 به بهره برداری رسیده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد طبق آزمایشات انجام گرفته توسط آزمایشگاه مرجع شرکت آب وفاضلاب استان و مراکز بهداشتی،  آب سد سهند بعد از تصفیه از طریق تصفیه خانه مذبور از لحاظ کدورت و ماده آرسنیک در حد نرمال و مطابق استانداردها می باشد.


 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 مرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 38
نظرات شما
captcha refresh