جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 31 تير 1402
کد 1186

بهره مندی 37 روستای شهرستان اهر از آب شرب سالم و بهداشتی

مدیرعامل آبفای استان از پیشرفت 99 درصدی مجتمع آبرسانی یخفروزان شهرستان اهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، محمد خانی اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حداکثر توان در حال اجرا است.
وی افزود: با اتمام فاز نخست این طرح، حدود ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد؛ همچنین فاز دو جهاد آبرسانی نیز برای تامین آب پایدار ۲۳۳ روستای سطح استان به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.
مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.
مهندس خانی تصریح کرد: فاز دو پروژه جهاد آبرسانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی تاکید کرد: مجتمع آبرسانی یخفروزان شامل 58 باب مخزن با حجم 11700 مترمکعب، 20 باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت 37 لیتر برثانیه، 114 کیلومتر خط انتقال و 58 کیلومتر شبکه توزیع آب می باشد که با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: با افتتاح این مجتمع آبرسانی 37 روستا با 2088 خانوار و جمعیت 7024 نفر در شهرستان اهر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهرمند خواهند شد.
مهندس خانی افزود: از محل منابع آبی مجتمع یخفروزان با اجرای 8 کیلومتر خط انتقال، 2 باب مخزن 200 متر مکعبی و یک باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت 20 لیتر بر ثانیه، مشکل کمی و کیفی مجتمع چوبقشلاقی شهرستان اهر که شامل 30 روستا، 1218 خانوار و 4100 نفر جمعیت می شود رفع خواهد شد.


 
  • نوشته شده
  • در شنبه 31 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 45
نظرات شما
captcha refresh