جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 29 تير 1402
کد 1185

اولین نشست هم اندیشی با ائمه جماعات و مداحان اهل بیت علیهم السلام پیرامون مدیریت مصرف آب و برق به همت شرکت آب وفاضلاب استان برگزار شد

فرماندار شهرستان تبریز گفت: نقش مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ائمه جماعت در ترویج فرهنگ صحیح آب و برق بی بدیل است.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان،  اولین نشست هم اندیشی با ائمه جماعات و مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیه السلام  با پیرامون مدیریت مصرف آب وبرق با حضور فرماندار کلانشهر تبریز ، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و  مدیرعامل آبفای استان برگزار شد .
 یونس فاتح فرماندار کلانشهر تبریز در نشست مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ائمه جماعات با بیان این مطلب افزود: روحانیون، مساجد و مراکز دینی نقش غیر قابل انکاری در شکل گیری باورها و ارزش ها در بین مردم دارند و آموزه های دینی و فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف آب و برق می تواند نقش مهمی در تبیین فرهنگ مصرف بهینه آب ایفا کند.
وی با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به قیام سیدالشهداء اظهار کرد: مادحین بزرگوار نیز در مراسمات عزاداری در هیئات و دسته جات حسینی با اشاره به صحنه کربلا به اهمیت و نقش آب و آبرسانی و اشاعه فرهنگ صرفه جویی در بین مردم می توانند نقش مهمی در شرایط کم آبی و خشکسالی ایفا کنند.
فرماندار شهرستان تبریز در این دیدار ضمن ابراز رضایت از عمکرد شرکت آبفا و وضعیت آبرسانی به شهروندان، خواستار ادامه این روند شد.
فرماندار شهرستان تبریز در پایان از زحمات و تلاش های جهادی مدیرعامل و مجموعه کارکنان شرکت آب و فاضلاب در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح منطقه قدردانی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ماه محرم گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب را ارائه و به برنامه ها و کارهای انجام شده در جهت پایداری آب تبریز در چند روز اخیر پرداخت.
مهندس محمد خانی در تشریح وضعیت تامین آب شرب تبریز، اظهار کرد: پیک تولید و مصرف آب شرب در تبریز در حالت سر به سر قرار دارد و در هر ثانیه نیز 6000 لیتر آب تولید و به مصرف می‌رسد. بر این اساس کمبودی در تامین آب شرب تبریز وجود نداشته و برنامه‌ای جهت قطعی آب ناشی از کمبود نیز نداریم.
وی با بیان اینکه اکنون قطعی آب با پیگیری و تلاش شبانه روزی همکاران در شرکت آب و فاضلاب تبریز مشکل مرتفع گردید ولی به جهت جلوگیری از افت فشار و یا قطعی آب شهروندان عزیز بایستی در مصرف خود دقت نظر داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: میانگین مصرف سرانه هر فرد تبریزی در هر شبانه روز به میزان 240 لیتر بوده که 90 لیتر بیشتر از میانگین مصرف سرانه کشور به میزان 150 لیتر است. در واقع به طور میانگین هر شهروند تبریزی 90 لیتر بیشتر از شهروندان بسیاری از شهرهای دیگر کشور آب مصرف می‌کند. با این حال الان تولید و مصرف آب را با حالت سر به سر سپری می‌کنیم و اگر مردم در مصرف آب تنها 10 الی 15 درصد رعایت کنند، می‌توانیم تابستان را به راحتی پشت سر بگذاریم.
وی با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان برای پایداری شبکه آبرسانی ادامه داد: از جمله پروژه‌های مربوط به طرح پایداری آب تبریز، حفر و تجهیز 20 حلقه چاه به صورت اضطراری و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ از داخل شهر به سمت شمال شهر برای حل مشکل فشار شمال شهر تبریز می توان اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب اظهار داشت: با توجه به افزایش گرما در سال جاری ، ساعات اوج پیک مصرف نیز افزایش یافته و به همین دلیل در برخی مواقع با افت فشار و کم آبی روبر هستیم و علی رغم این مشکلات همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی جهت آبرسانی پایدار به شهروندان مشغول فعالیت و خدمت هستند و این خدمات از شروع دولت سیزدهم با شتاب و قدرت بیشتری در حال اجرا می باشد.
مهندس خانی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی ، بروز خشکسالی ، افزایش جمعیت، افزایش ساخت و سازها جا دارد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص نحوه استفاده درست از آب از هدررفت هرچه بیشتر آب جلوگیری شود .
وی به نقش مهم و تأثیرگذار مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مبلغان و ائمه جماعت در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، اظهارداشت: با توجه به قدرت بیان و انتقال مناسب مفاهیم توسط علما و روحانیون و همچنین تأکیدات فراوان دین مبین اسلام بر صرفه جویی درخواست می شود مداحان بزرگوار در مراسمات عزاداری اباعبداالله الحسین (ع) به فرهنگ درست مصرف توسط مردم اطلاع رسانی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان به صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد و از مشترکین در خواست نمود توصیه های شرکت آب و فاضلاب را رعایت نمایند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست به رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق اشاره کرد و افزود: ابتدا این صرفه جویی را باید از خودمان شروع کنیم.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با توجه به خشک سالی های پیاپی اطلاع رسانی به موقع و درست در دستجات عزاداری و نماز جماعت به مردم حداکثر همکاری با ادارات آب و برق داشته باشیم تا مشکلی از بابت انرژی در آینده نداشته باشیم.



















 
 
 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 29 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 57
نظرات شما
captcha refresh