جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 28 تير 1402
کد 1182

آب پایدار 233 روستای محروم استان آذربایجان شرقی با اجرای فاز دوم جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی: فاز دوم آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان آذربایجان شرقی به زودی عملیاتی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، مهندس خانی ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای پایدارسازی کمی و کیفی آب شرب در 233 روستای محروم و کم برخوردار استان خبر داد و گفت: 233 روستای دارای تنش کمی و کیفی آب در سطح استان در قالب فاز 2 جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی هفته های آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد .
محمد خانی اعلام کرد ، ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های فعلی به خصوص در بخش روستایی با روی کار آمدن دولت مردمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، بر این اساس جهاد آبرسانی با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار  جزو اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو  قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز شرایط جهش در آبرسانی روستایی مهیا شود.
مدیرعامل آبفای استان افزود: اجرای عملیات جهاد آبرسانی باعث ارتقاء امنیت اجتماعی از مسیر قابلیت اطمینان و پایدار سازی شبکه آبرسانی می شود و از این لحاظ  باعث کوچ معکوس به روستاها و رونق اقتصادی خواهد شد .
مهندس خانی خاطر نشان کرد:  این فاز از جهاد آبرسانی شامل احجام ذیل می باشد:
حفر تجهیز 134 حلقه چاه و 7 دهنه گالری
اجرای 726 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب
احداث 150 باب مخزن با حجم 31616 مترمکعب 
احداث 32 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 110 لیتر برثانیه
خرید و نصب 50 دستگاه پکیج تصفیه آب جهت ارتقاء کیفی منابع آب
وی خاطر نشان کرد: این عملیات در مدت زمان 24 ماه اجرا و قبل از اتمام دولت مردمی و محبوب سیزدهم به بهره برداری رسیده  و اهالی روستاهای هدف از طعم گواری آب  پایدار و با کیفیت برخوردار خواهند شد.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 28 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 54
نظرات شما
captcha refresh