جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
کد 1180

آغاز به کار مجمع خیرین آبرسان در استان آذربایجان شرقی / هزینه کرد 540 میلیارد ریالی خیرین استان در سال گذشته

اولین نشست مجمع خیرین آبرسان آذربایجان شرقی با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت آبفا استان و اعضاء مجمع در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار و با برگزاری انتخابات مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و بازرسان انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان، اولین جلسه مجمع عمومی هیئت امناء مجمع خیرین آبرسان استان آذربایجان شرقی با حضور کلیه اعضا در محل شرکت آب و فاضلاب این استان تشکیل و تصمیمات ذیل به اتفاق آراء مورد تصویب قرار گرفت.
مطابق اساسنامه، هیئت رئیسه به شرح ذیل انتخاب گردید:
سعید امیر عابدینی به سمت رئیس و عضو اصلی هیئت مدیره، سید محمد حسین آل هاشم به سمت نائب رئیس و عضو اصلی هیئت مدیره، ناصر یاسایی به سمت مدیر عامل، علی مشایخی به سمت خزانه‌دار و عضو اصلی هیئت مدیره، و محمدرضا سجاهر به سمت بازرس اصلی و محمد دستواره به سمت بازرس علی‌البدل؛ به مدت 2 سال انتخاب و قبول مسئولیت نمودند.
در این نشست معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) گفت: بنای کار مجمع خیرین، آبرسانی به روستا‌های محروم و فاقد آب آشامیدنی است.
مهندس آقازاده افزود: این کار خیر سنت حسنه و صدقه جاریه است و معامله بین بندگان خدا و خداوند است.
وی ادامه داد: حساب و کتاب کار خیر و مخصوصا سقایی با خداوند است که حتی ذره ای کوچک هم شامل حال ما شود هم برای این دنیا و هم آخرت ما کافی است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: آذربایجان شرقی دارای خیرین بزرگی مثل مردانی آذرها هست که در حوزه مدرسه سازی کارهای بزرگی انجام دادند و با مشارکت و کمک آن ها در حوره آبرسانی نیز کارهای بزرگی می توان انجام داد.
مهندس آقازاده تاکید کرد: آذربایجان شرقی،  استانی صنعتی و معدن خیز است که می توان در حوزه آبرسانی هم از ظرفیت بزرگ آن ها استفاده کرد.
وی در خصوص اقدامات انجام یافته در جلب مشارکت خیرین گفت: اقداماتی در این خصوص انجام یافته است که از جمله می توان به ایجاد تشکل مجمع خیرین آبرسان کشور، تشکیل مجمع خیرین آبرسان در12 شرکت استانی در کشور ( بقیه شرکتها در مرحله تهیه اساسنامه وثبت هستند) ، انعقاد 3 تفاهم نامه با بنیاد برکت در خصوص تکمیل 1000 روستا و مکاتبه با صنایع بزرگ کشور(فولاد ،پتروشیمی،....) ونهاد های انقلابی وبنگاههای اقتصادی(بنیاد مستضعفان،سازمان اوقاف وامور خیریه و.....) جهت مشارکت در امرخیرآبرسانی ازمحل مسئولیت اجتماعی توسط خیرین آبرسان می باشد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: فعالیت های خیرخواهانه از دیرباز درفرهنگ مردم این استان وجود داشته است و خیرین همواره در حوزه های مختلف به ویژه آبرسانی منشأ خیر و برکت بوده اند.
مهندس آقازاده حبشی ادامه داد: خیرین بزرگوار آبرسان نه برای منفعت و پست و مقام بلکه به‌راستی برای خدمت خلق و رضای خداوند باری‌تعالی قدم بر می‌دارند و با مشارکتشان نه‌تنها در استان آذربایجان شرقی بلکه در کل کشور بانی خیر و آبادانی هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این مراسم گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی جهت تکمیل و توسعه طرح های آبرسانی در تمامی نقاط استان از تمامی ظرفیت ها در راستای جذب منابع مالی استفاده می کند که یکی از این ظرفیت ها ، مشارکت خیرین می باشد و در این راه دست تمامی خیرین را به گرمی می فشاریم .
مهندس خانی با بیان اینکه شناسایی، جذب، و هدایت خیران به امر مشارکت در توسعه زیر ساخت های آب و فاضلاب پیشرفت های خوبی را در این زمینه فراهم خواهد ساخت تاکید کرد: در سال جاری خیران زیادی در امر آبرسانی به روستا ها با شرکت آب و فاضلاب مشارکت داشته اند.
وی تصریح کرد: ما از هیچ تلاشی در ارائه خدمت‌رسانی به روستاها دریغ نمی‌کنیم و همکاری‌های بسیار خوبی با سایر ادارت و خیرین بزرگوار داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان تاکید کرد: از جمله اقدامات خیرین تهیه و تحویل 60 کیلومتر لوله مورد نیاز، حفر و تجهیز 13 حلقه چاه، اجرای 12 واحد ایستگاه پمپاژ آب ، اجرای 33 کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی ، اجرای 56 کیلومتر خطوط انتقال آبرسانی، احداث 14 باب مخزن با مجموع ظرفیت بیش از 5 هزار مترمکعب با مبلغ کل هزینه شده 540 میلیارد ریال می باشد .












 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 27 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 168
نظرات شما
captcha refresh