جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
کد 1177

جشنواره "قرآن و نماز" ویژه فرزندان کارکنان وزارت نیرو در آذربایجان شرقی برگزار شد

هفدهمین جشنواره "قرآن و نماز" ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان وزارت نیرو در آذربایجان شرقی به میزبانی شورای انسجام بخشی امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور مشاور معاون وزیر نیرو در امور قرآنی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، مدیرعامل نیروگاه تبریز و رئیس ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.
پریش، رئیس مجتمع آموزش عالی آذربایجان در ابتدای این مراسم، ضمن تشکر از حضور خانواده‌ همکاران صنعت آب و برق استان، خطاب به مدیران این صنعت، گفت: حضور شما علی رغم مشغله‌ای که در روزهای گرم سال به شکل مضاعف دارید، باعث دلگرمی و تشویق این عزیزان می‌شود.
وی افزود: امیدواریم که میزبان خوبی برای خانواده‌های صنعت آب و برق استان باشیم و از برکات معنوی این جشنواره نیز بهره‌مند شویم.
بیغمی، دبیر امور فرهنگی صنعت آب و برق آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره، گفت: تعداد ۷۲۶ نفر از فرزندان کارکنان صنعت آب و برق استان در این دوره از مسابقات در رشته‌های اذان، موضوعی، حفظ ویژه نونهالان، قرائت و ترتیل، مفاهیم قرآنی، احکام و معارف نماز به رقابت خواهند پرداخت.
وی از قضاوت دو داور مرد و دو داور زن نیز در این دوره از مسابقات خبر داد.
آقاجانی، رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در ادامه گفت: اگر انسان نیاز به راهنما و مربی داشته باشد، کتاب الهی قرآن کریم، راهنمای او بوده و اگر انسان به امید نیاز داشته باشد، قرآن، نور امید او خواهد بود. خداوند متعال، نماز را بر ما واجب کرده و لطف خداوند است تا ارتباط ما با خداوند قطع نشود.
قبادی، مشاور معاون وزیر نیرو در امور قرآنی نیز گفت: آذربایجان شرقی و تبریز، قله معنویت ایران هستند و این خطه همواره در زمینه‌های معنویت و ولایت پیشتاز بوده است.
وی افزود: امروز بیش از گذشته نیازمند انس با قرآن هستیم. در مقابل حوادثی چون اهانت به دین اسلام و قرآن سوزی در سوئد که ظلم آشکار به انسانیت و دیانت بود، باید قرآن دوستی رواج پیدا کند. اگر روحیه و نشاط قرآنی در ما وجود داشته باشد، می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.
وی ادامه داد: امسال بیش از ۶ هزار نفر از فرزندان صنعت آب و برق کشور در جشنواره قرآن و نماز شرکت کرده‌اند. این موضوع، یک اقدام بسیار بزرگی است اما کافی نیست.
قبادی گفت: امیدواریم همه ما اخلاق قرآنی را در همه شئونات زندگیمان گسترش دهیم و همه ما در پناه و سایه سار قرآن باشیم.




















 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 27 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 52
نظرات شما
captcha refresh