جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 14 تير 1402
کد 1160

برگزاری جشن باشکوه عید غدیر در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت مراسم جشنی با حضور معاونان، مدیران و کارکنان به ویژه سادات معزز شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در محل اتاق کنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، در این مراسم حجت الاسلام قربانی استاد حوزه و دانشگاه  با تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و باید در سراسر کشور با شکوه خاصی برگزار شود.
حجت الاسلام قربانی عید غدیر را سند فضیلت و برتری امام علی (ع) دانست و افزود: اولین جشن غدیر، جشنی بود که اصحاب غدیر در حضور پیامبر اکرم (ص) برگزار کردند و بعد از آن همه امامان به پاسداشت غدیر در سالروز آن جشنی برگزار می‌کردند.
وی ادامه داد: سراسر حیات طیبه حضرت رسول (ص) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان دارای اهمیتی بس شگرف و والاست و عمل و فعل آن بزرگوار بر همگی مسلمین حجت است و صراط مستقیم را به عالمیان می نمایاند.
حجت الاسلام قربانی افزود: در چنین روزی و در بحث ولایت وامامت باید به معرفت حق برسیم و ولایت یعنی محبت به ائمه اطهار و پیروی از امامت و همه باید این معنا را با رفتار و کردار خود به مرحله یقین برسانند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: واقعه ی غدیر از ابعاد مختلف دارای درخشندگی و تلألو خاصی در تاریخ اسلام است و کمتر مقطع تاریخی می توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.
حجت الاسلام قربانی اظهار کرد: امروز اگر ما مسلمانان علی الخصوص شیعیان می توانیم سرافراز باشیم و سر خود را بلند بگیریم به دلیل شیوه حکومت و حکمرانی شایسته و عادلانه حضرت علی (ع) می باشد.
وی با بیان اینکه روش حکومت امام علی (ع) در عدالت، مردم‌داری و توجه به نیازمندان زبان زد بود، گفت: در روز غدیرخم نقطه عطفی در تاریخ رقم زده می شود.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حرکت به سوی جامعه آرمانی و دست یابی به کمال نیازمند یک راهنما و رهبر می باشد، لذا رسول خدا (ص) با انتخاب امام علی (ع) حجت را بر ما تمام کرد و یک الگو را معرفی نمود.
حجت الاسلام قربانی خاطر نشان کرد: اگر ما خود را شیعه می دانیم، لذا باید سعی کنیم منش و روش زندگی ما به گونه‌ای باشد که دیگران نسبت به اسلام و شیعه مشوق شوند.
وی افزود: دنياي امروز تا اين حد درهم آشفته است و این هم به‌دليل غفلت از بحث امامت است بنابراین در زمان حال نیز مسئولیت ما در قبال غدیر سنگین است و اگر بحث امامت تبيين شود بخش زيادي از مشكلات جامعه امروز ما حل مي‌شود.
در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مدح حضرت علی(ع) مداحی کردند.
در پایان این مراسم ضمن تجلیل از همکاران سادات، هدایایی از سوی این عزیزان به شرکت کنندگان در مراسم اهداء گردید.






























 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 14 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 60
نظرات شما
captcha refresh