جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
کد 1155

تور رسانه ای بازدید از پروژه‌ های جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برگزار شد

تور رسانه‌ای بازدید از پروژه جهاد آبرسانی در شهرستان ورزقان با هدف اطلاع‌رسانی خبرنگاران رسانه ها و شهروندان از پیشرفت فیزیکی پروژه ها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، خبرنگاران رسانه های مختلف استان آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های آبرسانی که در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام می شود از مجتمع فاز 2 ستارخان ورزقان و خط انتقال و مخزن ذخیره آب در مسیر روستاهای این شهرستان و تصفیه خانه آب مجتمع ستارخان فاز 2 بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان، بازدید از مخزن ۷۵ متر مکعب روستای دوریق ورزقان مقصد اول این تور رسانه ای بود. این مخزن برای تامین آب پایدار روستای ۹۵ خانواری دوریق در حال ساخت است و آب از طریق تصفیه‌خانه به فاصله ۱۲ کیلومتر به این مخزن می‌رسد که برای روستاهای محروم و کم برخوردار در حال احداث است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مقصد دوم این بازدید مخزن بکر آباد بود که این مخزن ۲۰۰ متر مکعبی است و به اتمام رسیده است.
در ادامه این تور رسانه ای خبرنگاران رسانه های استان از مخزن تازه کند بکر آباد بازدید نمودند.
عملیات عمرانی این مخزن در حال اتمام بوده که لوله‌گذاری آن از تصفیه‌خانه تا روستای تازه کند بکر آباد کشیده شده است و فقط لوله‌گذاری تا این مخزن باقیمانده است.
 ظرفیت این مخزن ۵۰ متر مکعب است و با اتمام عملیات لوله‌گذاری مردم این منطقه برای همیشه به آب پایدار دسترسی خواهند داشت.
تصفیه خانه مجتمع آبرسانی ستارخان فاز 2، مقصد نهایی و آخر این تور رسانه ای بود.
این پروژه ابتدا برای ۶۴ روستا و خود شهر ورزقان طراحی شده بود که در مطالعات بعدی ۲۴ روستای دیگر نیز اضافه شد و تعداد روستاها به ۸۸ روستا رسید.
این ‌پروژه یک پروژه طرح سبز می باشد که با حداقل انرژی برق مصرفی به اجرا در می آید که در کل کشور در نوع خود بی نظیر است.
آب این پروژه از سد حاجی‌لار با خط انتقال ۴۰ کیلومتری به این مجتمع می‌رسد، که با دبی 100 لیتر بر ثانیه آب را تصفیه خواهد کرد.
این پروژه در دو بخش در حال انجام است که بخش سیویل آن در حال پایان است و تا یک ماه آینده کارهای عمرانی آن به اتمام خواهد رسید همچنین بخش تجهیزات نیز با تامین اعتبار تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید همچنین پروژه قابلیت ارتقاء به ۱۵۰ لیتر در ثانیه هم می‌تواند داشته باشد، از این‌رو در آینده نگرانی افزایش جمعیت نداریم.





























 
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 6 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 64
نظرات شما
captcha refresh