جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 5 تير 1402
کد 1154

به مناسبت هقته صرفه جویی؛

دیدار مدیرعامل ، معاونان و مدیران شرکت آب وفاضلاب استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و هیأت همراه به مناسبت هفته صرفه جویی با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کردند
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان، نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار بیان داشت : مسئله آب حساس و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حجت السلام والمسلمین آل هاشم گفت: اقدامات زیادی توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به کاهش منابع آبی در ایران ، اظهار داشت: متأسفانه با کاهش نزولات آسمانی شاهد کمبود آب در کشور و سطح استان هستیم که باید با برنامه ریزی های مناسب شاهد پایداری آب باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آب جزء مباحات اولیه است و کسی مالک آن نیست، عنوان کرد : با اینکه مردم در استفاده از آن آزادند اما بر طبق روایات اهل بیت علیهم السلام اسراف و استفاده بی رویه از آن خلاف شرع است.
حجت السلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: برای برون رفت از وضعیت موجود تنها باید به فکر اصلاح روش‌های مصرف آب بوده و از اسراف و هدر رفتن آن جلوگیری کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان ضمن دعوت از مردم و شهروندان عزیز به صرفه جویی در مصرف آب گفت : اگر بخواهیم شکر نعمت خداوند را در خصوص آب به جای آوریم این همان صرفه جویی است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این دیدار پیرامون فعالیت‌ها و اقدامات شرکت، پروژه‌های در حال اجرا و برنامه های آتی و پیش‌رو توضیحاتی را ارائه کرد.
مهندس خانی افزود : شرکت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي که افتخار خدمتگزاري در جهت تامين و توزيع آب شرب سالم و بهداشتي مورد نياز شهروندان گرامي و از طرفي جمع آوري، وظیفه دفع و تصفيه بهداشتي فاضلاب هاي خانگي را بر عهده دارد و این مسئولیت خطیری است که این شرکت با کوشش شبانه روزي پرسنل خدوم همواره سعي کرده است در جهت خدمت رساني مطلوب به مشترکين عزيز گام هاي موثري را بردارد.
 وی ادامه داد: بر این اساس این شرکت در راستای نیل به اهداف متعالی خود و با تاکید ویژه برنگرش مسئولانه و متعهدانه، همت و تلاش مضاعف کارکنان توانسته اقدامات مهم و موثري را در جهت اجراي پروژه هاي احداث تاسيسات آب و فاضلاب و بهره برداري از تاسيسات موجود در سطح استان به انجام برساند .
مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی ادامه داد: منابع تامین کننده آب شهرستان تبریز از 4 منبع خط آبرسانی زرینه رود 55 درصد، خط آبرسانی نهند 13 درصد، چاه ها ( هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) 31 درصد و قنوات 1 درصد تامین می شود که 69 شهر با حدود 4 میلیون نفر جمعیت شهری و 2760روستا را پوشش می دهد.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات پیشگیرانه خود برای جبران کسری آب شرب کلانشهر تبریز را با برنامه ریزی های مناسب کوتاه و بلند مدت انجام می دهد تا شهر مشکلی در تامین آب شرب نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: درراستای طرح جهاد آبرسانی که نهضتی جدید در وزارت نیرو می باشد، آبرسانی آبادی های بالای 20 خانوار استان در اولویت قرار دارد.
مهندس خانی افزود: این پروژه ها که پایان بهمن ماه  سال 1400 آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردارمی باشد و ما در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر همکاری های سپاه پاسداران و آبفای استان از ظرفیت همه نهادهای مردمی، استفاده‌ می کنیم، تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه ها باشیم.
مهندس خانی گفت: پروژه های جهاد آبرسانی در 3 شهرستان ورزقان، هشترود و کلیبر( خداآفرین)، استان آذربایجان شرقی با جدیت در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی برای 262 روستا در فاز اول و در فاز بعدی 550 روستا از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد .مهندس خانی تصریح کرد: پیشرفت استان 47 درصد می باشد که از میانگین کشوری بالاترهست واین عملکرد مناسب عوامل اجرایی و بسیج سازندگی استان به عنوان نماینده معین قرارگاه را نشان می دهد و باعث ایجاد نشاط وامید به ماندن در روستائیان شده است.
وی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان افزود: تعداد شهرستان هایی که در سال 1401 خیرین در پروژه های آبرسانی مشارکت داشته اند: 9 شهرستان و تعداد روستاهایی که با عملکرد خیرین در سال 1401 از تامین آب پایدار برخوردار شده اند92 روستا می باشد.
مهندس خانی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی جهت تکمیل و توسعه طرح های آبرسانی و جمع آوری و تصفیه فاضلاب در تمامی نقاط استان از تمامی ظرفیت ها در راستای جذب منابع مالی استفاده می کند که یکی از این ظرفیت ها ، مشارکت خیرین می باشد و در این راه دست تمامی خیرین را به گرمی می فشاریم .
مهندس خانی تصریح کرد: ما از هیچ تلاشی در ارائه خدمت‌رسانی به روستاها دریغ نمی‌کنیم و همکاری‌های بسیار خوبی با سایر ادارت و خیرین بزرگوار داریم.













 
 
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 5 تير 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 62
نظرات شما
captcha refresh