جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 28 خرداد 1402
کد 1149

بازدید نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح مسکن ملی از سایت مسکن شهرهای سهند و بناب

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در طرح مسکن ملی از سایت مسکن شهرهای جدید سهند و بناب بازدید و در جریان روند انتقال آب و توسعه شبکه توزیع برق را بررسی کرد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان، مشاور وزیر نیرو و نماینده تامین آب و برق طرحهای ملی مسکن هم گفت: یکی از اولویت های اصلی دولت و وزارت نیرو خدمت رسانی و تامین به موقع آب و برق مساکن ملی است
زارع پور در بازدید از پروژه های مسکن شهرهای جدید سهند و بناب افزود: بر اساس بند 9 مصوبه شورای ملی مسکن که در اردیبهشت ماه 1402 ابلاغ شده ، تامین اعتبار اجرای تاسیسات طرحهای مسکن یک سوم از محل صندوق ملی مسکن، یک سوم از منابع داخلی وزارت نیرو و یک سوم از سازمان برنامه و بودجه محقق می شود.
وی ادامه داد : وزارت راه و شهرسازی نیز می بایست از طریق فروش زمینهای مازاد در اختیار دستگاههای اجرایی، بتواند منابع را برای توسعه زیرساختها فراهم کند.
زارع پور با بیان اینکه ما وظیفه داریم آب و برق را برای مردم در سایت‌های مسکن ملی تامین کنیم اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه مسکن، منابع مشارکتی و سایر روش‌ها برای تامین منابع مالی اجرای این زیرساخت‌ها باشیم تا حقوق مردم تامین شود.
وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده برای تامین آب، فاضلاب و برق ابن سایت‌ها گفت: تیم مدیریتی و اجرایی خوبی در استان برای پیشبرد این پروژه ها تلاش می‌کنند که جای تقدیر دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی نیز در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: مشکل اصلی این پروژها عدم انتخاب محل مناسب برای ساخت آن ها می باشد که متاسفانه در برخی از شهرها این مورد رعایت نشده و باعث شده هزینه ای کلان در تامین زیرساخت های حوزه آب و انرژی ایجاد شود که از عهده شرکت ها خارج است.
مهندس خانی در مورد مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بناب افزود: تصفیه خانه مدول اول 4 سال قبل افتتاح شده و در حال کار است اما باتوجه به افزایش جمعیت و اضافه  شدن روستاها و طرح مسکن ملی اطراف این تصفیه خانه جوابگوی نیاز نمی باشد که با برنامه ریزی های انجام شده کارهای ایجاد مدول دوم در دست اجرا می باشد.
وی ادامه داد: با کمک مسئولان استانی و نماینده مردم شهر بناب در مجلس شورای اسلامی مراحل تخصیص بودجه طی شده و با تزریق به موقع اعتبار ،کار عملیاتی آن شروع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بناب حدود 400 میلیارد تومان می باشد که 40 درصد از منابع دولتی و 60 درصد از طریق مشارکت های خصوصی تامین خواهد شد.













 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 28 خرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 67
نظرات شما
captcha refresh