جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 18 خرداد 1402
کد 1139

بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از پروژه اجرای شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر ورزقان

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مدیرعامل آبفای استان و فرماندار ورزقان، از روند پیشرفت پروژه جمع آوری فاضلاب و خطوط انتقال شهرهای ورزقان، خاروانا و گل‌آخور بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر خود به آذربایجان شرقی  از روند ساخت تصفیه خانه آب مجتمع ستارخان شهرستان ورزقان نیز بازدید کرد.
دکتر اتابک جعفری در این بازدید گفت: طبق برنامه ریزی که همکاران ما انجام داده اند پیش بینی می کنیم که شبکه فاضلاب طی یک سال و تصفیه خانه آن در مدت زمان دو ساله به بهره‌برداری برسد تا مردم شهرستان و روستاهای اطراف از آن بهره‌مند شوند.
وی افزود: تصفیه خانه آب مجتمع ستارخان قبلا ۶۴ روستا را شامل می شد که بعد از سفر اول رئیس‌جمهور به استان ۲۴ روستا نیز به آن اضافه شده و الان برای ۸۸ روستا و شهر ورزقان این پروژه اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: بخش عمده‌ی کار آن در این پروژه انجام شده و تقریباً تکمیل شده است و فقط بخش های نصب تجهیزات آن در حال پیگیری و انجام است که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به 1۲۰ میلیارد دیگر نیاز می باشد.
دکتر اتابک جعفری در ادامه سفر خود به آذربایجان شرقی از شهرستان هوراند و از پروژه لوله گذاری انتقال آب از منطقه آغبوراز  به این شهرستان بازدید کرد و در شورای اداری این شهرستان حضور یافت.
وی همچنین با حضور در شهرستان کلیبر و بخش آبش احمد از تصفیه خانه و مجتمع آبرسانی شهید لشگری بازدید و در جلسه ای در جهت بررسی مشکلات پروژه آبرسانی به روستا ها و قشلاقات کلیبر و خداآفرین با حضور نماینده مردم شریف شهرستان هوراند ، کلیبر و خداآفرین نموده و در جریان مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.
 
در این بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان با اشاره به اهمیت بازچرخانی پساب گفت: همزمان با پیگیری طرح های آبرسانی به شهر ورزقان و روستاهای اطراف، پروژه توسعه شبکه فاضلاب نیز با جدیت پیگیری می شود.
مهندس خانی افزود: این پروژه که بر اساس تفاهمنامه سه جانبه ای که میان شرکت آبفای آذربایجان شرقی، سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا و مجتمع مس سونگون در حال اجرا است که می‌تواند فاضلاب حدود ۱۷ هزار انشعاب را به تصفیه خانه هدایت کند.
وی گفت: مطالعات طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای ورزقان خاروانا و گل آخور به طور کامل انجام یافته و در مرحله انجام عملیات اجرایی شبکه فاضلاب هستیم و طول شبکه جمع آوری در این پروژه حدود ۳۹۲۰۰ کیلومتر و طول خط انتقال 6/5 کیلومتر خواهد بود.
مهندس خانی افزود: با توجه به زمین سنگی این منطقه و اقلیم ییلاقی این منطقه، باعث شده عملاً تا آبان ماه فرصت اجرای عملیات وجود داشته باشد و کار این پروژه کمی به سختی و کندی پیش رود.
وی ادامه داد: محل احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرها و روستاهای مذکور شناسایی و انتخاب شده و در مرحله تملک زمین هستیم و تصفیه خانه فاضلاب برای ورزقان، خاروانا و گل آخور ایجاد خواهد شد و روش فرایند این تصفیه خانه ها، لجن فعال با هوادهی گسترده خواهد بود.
 





































































 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 18 خرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 70
نظرات شما
captcha refresh