جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 13 خرداد 1402
کد 1134

به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد؛

نشست‌ بصیرت افزایی به مناسبت‌ ارتحال امام خمینی(ره)

نشست‌ بصیرتی سیاسی به مناسبت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد‌ماه، با حضورمهندس خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاونان، مدیران و سایر کارمندان و بسیجیان شرکت برگزار ‌شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، به مناسبت سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نشست بصیرت افزایی و روشنگری در خصوص سیره زندگانی حضرت امام خمینی (ره) با حضور بسیجیان ، مدیران و کارکنان شرکت برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام  قربانی طی سخنانی ضمن تشریح ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره)، سیره امام خمینی در بخش های گوناگون را مورد بررسی قرار داد.
وی تاکید کرد: ما باید همواره حرکت خود را براساس حرکت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش ببریم و مانند گذشته از هیچ ابر قدرتی و جریانی نهراسیم.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره امام خمینی (ره)و تبیین و شناساندن ابعاد فکری و اعتقادی وی خصوصا به نسل جوان امروز رسالتی مهم بر دوش همه است.
حجت الاسلام  قربانی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با باور به وعده‌های الهی در برابر عالم استکبار ایستادگی کرد و  پیروز شد و انقلابی را بنیان گذاری نمود که معادله قدرت دو بلوک شرق و غرب را برهم زد و با شعار نه شرقی، نه غربی و جمهوری اسلامی، قدرت جدیدی را تحت عنوان مقاومت اسلامی و جبهه اسلام ناب محمدی در سطح جهانی شکل داد.
وی تصریح کرد: اگر ژرف اندیشی ها و رهبری الهی پیر فرزانه انقلاب نبود، نه ۱۵ خردادی اتفاق می افتاد و نه نهال انقلاب در طی سال های ۴۲ تا ۵۷ بارور می شد. خمینی کبیر برای خدا قیام کرد و برای خدا زندگی کرد و به همین خاطر مردم، همواره پشتیبان او در تمام مراحل نهضت اسلامی بودند و عمق این همراهی تا بدانجاست که راه و یاد امام (ره) کماکان با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای در مسیر تعالی و جاودانگی ادامه دارد .
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امام یک حقیقت همیشه زنده فراقومی، فرازبانی، فرا مرزی است و در راستای حمایت از مستضعفان و مقابله با مستکبران تعریف شده است و به فرمایش رهبر انقلاب در هیچ جای دنیا بدون نام و یاد حضرت امام شناخته نشده است و بعد معنوی و عرفانی حضرت امام بود که باعث شناخته شدن اندیشه سیاسی ایشان شد.
وی در پایان تاکید کرد: وقتی جوانان عصر حاضر سوالات و مطالباتی دارند که برای پاسخ به این ها باید به تاریخ مراجعه و بازخوانی کنیم متوجه میشویم درآن زمان ( قبل از انقلاب اسلامی ) استعمار درون ، وابستگی به بیگانه غوغا می کرد و با دیدن آن موارد به کارهایی که امام راحل برای رهایی ملت ایران انجام دادند را بهتر درک می کنیم .
 








 
  • نوشته شده
  • در شنبه 13 خرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 53
نظرات شما
captcha refresh