جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 13 خرداد 1402
کد 1133

بیانیه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای به ‌مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15خرداد، بر صیانت از میراث ماندگار حضرت امام خمینی (ره) تاکید کرد.
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
چهاردهم خردادماه، سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و یادآور سوگ و اندوه فراموش نشدنی امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا و مجاهد نستوهی است که با قوت ایمان، پرچم قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ و تداوم آن را بر علیه حکومت طاغوت و ظلم و ستم پهلوی و استکبار جهانی برافراشت. قیامی که با تداوم مبارزات مردمی به رهبری حکیمانه آن امام بزرگوار منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شد و استقلال، آزادی و حاکمیت اسلامی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
در آستانه فرارسیدن نیمه خرداد، سالروز عروج آسمانی ابرمردی از تبار رسول گرامی اسلام(ص) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از هر زمان، در جهان طنین‌انداز شده و آرمان‌های عظیم بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، با پشت سر نهادن مرز‌های جغرافیایی، به عمق دل‌های آزاد‌ی‌خواهان جهان نفوذ یافته است.
امروز سربلندی ملت ایران در گذر از همه سختی ها، فشارها و تحریم ها و پیشرفت و اقتدار کشور در عرصه های گوناگون، حاصل ولایت فقیه و مردم سالاری دینی، برخاسته از تفکر ناب و خلاقانه آن امام سفر کرده و خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) است و به واسطه آن، الگویی مناسب برای اداره جوامع بشری و تامین سعادت دنیوی و اخروی فرا روی سایر ملتها نیز قرار گرفته به طوری که ندای بیداری اسلامی ملت‌ها و نهضت های ضد استکباری در دورترین سرزمین‌ها به‌گوش می‌رسد و آزادی‌خواهان جهان بیش از پیش با الگوگیری از مکتب امامین انقلاب اسلامی به مبارزه با استکبار جهانی و ایادی آنان روی‌ آورده‌اند.
یوم الله ۱۵خرداد یادگار جوشش غیرت دینی و ایستادگی مردم دلیر ایران علیه تهاجم گسترده هویتی و تمدنی جبهه استکبار به دست شاه خائن بود که با هدایت‌های امام راحل(ره)، بساط استبداد و اختناق ستمشاهی در ایران اسلامی را برای همیشه برچید.
 
بی‌شک حماسه‌ای که در سایه رهبری آن مرد بزرگ خلق شد، هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد، و انقلاب اسلامی ایران نه‌تنها به راه روشن خود تا تحقق کامل اهداف متعالی‌اش ادامه خواهد داد، بلکه چونان خورشیدی روشنابخش مسیر تمام حق‌جویان و عدالت‌طلبان جهان خواهد بود. تردیدی نیست که صیانت از میراث ارزشمند و یگانه آن پیر فرزانه بر عهده آحاد نسل‌های امروز و فردای این مرز و بوم است و ادامه حیات انقلاب و شکوفایی آن نیز در گرو پیروی ما از آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و شهیدان گلگون‌کفنی است که برای اعتلای اسلام و حفظ ایران در برابر زورگویان و باطل‌اندیشان تا پای جان ایستادگی کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود گذشت چند  سال از فقدان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و بیش از چهار دهه توطئه‌های خبیثانه جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل و تحمیل انواع فشار‌های تبلیغاتی، تحریم، جنگ، تروریسم و مشکلات اقتصادی علیه ملت انقلابی ایران، جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از هر زمان دیگر در برابر نقشه‌های شوم دشمنان در داخل، منطقه و جهان ایستادگی کرده و لحظه‌ای در مسیر حرکت به سوی قله‌های عظیم پیشرفت و پیگیری مصالح مسلمین و مستضعفان عالم، متوقف نشده است.
ما امروز در حالی سالگرد رحلت جانگداز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را به سوگ می‌نشینیم که جمهوری اسلامی ایران با رهبری خلف صالح آن امام بزرگ، به شجره طیبه‌ای مبدل شده است که جهان را از آثار و برکات انسانی و الهی خود برخوردار ساخته و نویدبخش طلیعه تمدن نوین اسلامی در عالم است.
ملت قهرمان ایران در کنار همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، با هدایت‌های مقام عظمای ولایت، تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) در جهان را دنبال می‌نمایند و با حفظ وحدت و انسجام، اجازه نخواهند داد دشمنان سلطه‌جو، منافقان کوردل و فتنه‌گران دل‌سپرده به تمدن مادی، در برابر این حرکت عظیم تمدنی مانعی را پدید آورند.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ضمن گرامی داشت و تکریم مقام شامخ امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب به ویژه شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، اعلام می‌دارد در سالگرد رحلت بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایام گرامیداشت یاد شهدای قیام خونین پانزده خرداد 1342، مدیران، کارکنان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ، یاد آن امام همام را گرامی داشته و با رهبر فرزانه انقلاب پیمان می‌بندند که از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی نظام، که ثمره خون هزاران شهید معزز و رشادت ایثارگران معظم و فداکاری خانواده‌های گرانقدر آنان است، حراست و پاسداری کنند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جهاد تبیین، برای پیشبرد و ترویج گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی که ان‌شاءلله زمینه‌ساز ظهور حضرت، ولی عصر(عج) و استقرار حکومت جهانی آن حضرت خواهد شد، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 13 خرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 34
نظرات شما
captcha refresh