جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 25 ارديبهشت 1402
کد 1126

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به قله چیناب

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمناسبت هفته کار و کارگر موفق به صعود به قله چیناب شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در اولین برنامه سال 1402 بمناسبت هفته کار و کارگر ، متشکل از 13 همنورد موفق به صعود به قله چیناب و فرهاد داشی هوراند شد.
در جاده اهر هوراند روستایی به نام چیناب در ضلع شرقی آن و در همان محل غار کوچکی نیز وجود دارد که به غار چیناب معروف است. کمی بالاتر منطقه جنگلی است و در نهایت خط الراس کوه‌ها به فرهاد داشی و آن سوتر به قلعه پشتو می‌رسد.
قوبول دره‌سى در يک کيلومترى غرب قريه ی چناب از توابع هوراند پشت کوه سنگى مرتفعى واقع شده و در مقابل آن کوه هشت‌سر قرار دارد که به روايتى مسکن اصلى بابک خرمدين بوده است. تپه تاريخى اژدها داشى در اين دره قرار دارد. بر بدنه و بالاى آن غارهايى است که به گفته اهالى هر کدام گنجايش بيش از دو هزار نفر را دارد. علاوه بر مجسمه‌هاى سنگى مردان جنگی منطقه ، مجسمه‌هاى ديگرى نيز به شکل گاو يا افراد غيرنظامى از اين منطقه کشف شده که نمى‌‌توان هويت دقيق محل آن را تعيين کرد. از طرف ديگر در اين ناحيه مقابرى وجود دارد که سفال‌هاى منسوب به هزاره ی اول و دوم قبل از ميلاد از درون آنها به دست آمده است.
اعضای گروه در این برنامه آقایان اسمعیل پور ، جمشیدی ، مدقالچی ، رستم پور ، فرخی ، فضلعلی ، عباسی ، حسن زاده ، محمدی ، داور ، عبادی و وکیلی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.







 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 25 ارديبهشت 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 9
نظرات شما
captcha refresh