جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 3 خرداد 1402
کد 1124

اهمیت فرهنگ سازی و صیانت از منابع آب / همکاری نزدیک صداوسیما و شرکت آب و فاضلاب برای فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف آب در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: صدا وسیما یك بستر بزرگ برای آگاهی بخشی مردم در حوزه آبرسانی است.
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان، در این دیدارکه با حضور معاونان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و معاونان و مدیران و مدیرکل صداوسیما برگزار شد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و صیانت از منابع آب کشور و نحوه مصرف صحیح آن گفت: آب به عنوان حیاتی ترین منبع انرژی اهمیت بسیار زیادی برای حفظ حیات کشور داشته و صیانت و حفاظت از منابع آبی بسیار ضروری است.
مهندس خانی در این دیدار  با تقدیر از عملکرد صدا و سیما در راستای انعکاس فعالیت های شرکت آبفا گفت: کاهش نزولات آسمانی نسبت به میانگین بلند مدت، افزایش مصرف آب و همچنین مصرف بی رویه آب، سبب کاهش منابع آبی سطحی و زیر زمینی گردیده که در این بین صدا وسیمای استان در نمایان نمودن اهمیت و ارزش والای آب ، همواره یاریگر مجموعه شرکت آب وفاضلاب استان بوده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: کمبود منابع آبی نیازمند مدیریت صحیح مصرف آب و تغییر نگرش مصرف کننده است و این شرکت جهت فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و جلوگیری از بحران و خروج از وضعیت تنش آبی موجود و پایداری در شرایط تامین آب آشامیدنی نیازمند تعامل و همکاری رسانه های استان می باشد و نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی در بین مردم بسیار حائز اهمیت است.
مهندس خانی، با اشاره به وضعیت کم آبی در کشور و استان به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه افزود: در سال های گذشته تعداد شهرهای دارای تنش آبی 15 شهر بود که با برنامه ریزی های انجام شده امسال به 4 شهر شهر رسیده بنابراین با توجه به مصرف بالای سرانه آب، می بایست ارزش واقعی این منبع مهم انرژی را در میان مردم تبیین کرد و صداوسیما با توجه به فراگیر بودن آن در بین مردم قطعا می تواند بسیار اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: باید جدی بودن خطر کمبود آب در کشور و مخاطرات جبران ناپذیر، آن را در بین مردم اطلاع رسانی کرد تا بتوان از این طریق الگوی مصرف انرژی به ویژه آب را در جامعه اصلاح کرد.
مهندس خانی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر محترم نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در سال قبل ده هزار روستا و امسال نیز ده هزار روستا خواهد بود که آذربایجان شرقی با حدود 400 روستا با پیشرفت 75 درصدی برخوردار است.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: در طرح وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب از ظرفیت‌های نهادهای انقلابی مانند بسیج، سپاه، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و همچنین از ظرفیت خیرین آبرسان و از ظرفیت شرکتهای پیمانکاری بخش خصوصی برای آبرسانی به مناطق مختلف کشور که دارای تنش آبی هستند، استفاده می شود.
مهندس خانی افزود: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که حدود یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان را در خود جای داده اند؛ از این تعداد یک هزار و ۹۴۵ روستا، دارای بالای ۲۰ خانوار است و حدود ۷۵۴ روستا نیز کم تر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 214 روستا از آب پایدار برخوردار گردیدند که 90 مورد از طریق کمک مردم با همکاری شرکت آبفا انجام شده است.
مدیرکل صداوسیمای استان نیز در این دیدار بر آمادگی کامل برای تولید برنامه های مختلف در زمینه های متعدد برنامه سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان، تأکید کرد و افزود برنامه هایی که دغدغه اصلی مردم عزیز استان بوده و مطالب ملموس جامعه باشد میتواند بسیار مفید وارزشمند باشد و ما از این دست برنامه ها استقبال می نماییم.
دکتر رضایی با بیان نقش رسانه ملی در آگاهی بخشی و ارائه آموزش های لازم به مخاطبین  بسیار مهم و قابل توجه دانست و گفت: صداوسیما با توجه به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدمات خود را به سمع و نظر مردم برسانید، آمادگی دارد تا از ظرفیت این رسانه برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، معرفی منابع و پروژه های آب استان در قالب ساخت مستند، فیلم، سریال و ... با شرکت آب فاضلاب استان همکاری نماید.









 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 3 خرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 41
نظرات شما
captcha refresh