جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1402
کد 1122

حضور آبفای استان آذربایجان شرقی در هفتمین نمایشگاه ملی اطلاعات مکانی GIS

با هدف به اشتراک گذاری آخرین دستاوردهای حوزه اطلاعات مکانی، هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی GIS در صنعت آب و برق و نمایشگاه جانبی با حضور شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، رونمایی از مقالات علمی، ایده‌های برتر، برگزاری کارگاه‌های و نشست‌های علمی – تخصصی در محورهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، هوشمندسازی نرم‌افزار و سامانه‌ها، داده‌ها و پردازش داده‌ها، زیرساخت، شبکه و سخت‌افزار، راهبری و مدیریت داده‌های مکانی و SDI و بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف، از اهداف برگزاری این رویداد است.
در مراسم افتتاحیه این رویداد خانم دکتر کارگر نجفی، معاون نیروی انسانی و تحقیقات وزیر نیرو و دکتر حیدری، معاون مالی حقوقی و امور مجلس وزیر نیرو و سایر مدیران صنعت آب و برق و دفاتر GIS حضور داشتند.
خانم دکتر کارگر نجفی، در افتتاحیه این کنفرانس به همکاری دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت وزارت نیرو به عنوان یک وزارت راهبردی، جایگاه ویژه ای برای استفاده از علم و فناوری روز قائل است از اینرو بسیاری از نخبگان کشور در این وزارت مشغول خدمت رسانی هستند. پوشش سیستم های اطلاعاتی مکانی GIS نیز پیشرفتی ۹۰ درصدی داشته است که رضایت بخش است.
وی افزود امیدواریم نشست های علمی با میزبانی و اجرای دانشگاه ها و مشارکت وزارت نیرو بیشتر شود.
معاون نیروی انسانی و تحقیقات وزیر نیرو تصریح کرد: امیدواریم دبیر خانه های کنفرانس هایی از این قبیل به طور دائمی برقرار باشند تا پیگیری و انسجام در توسعه علمی به شکل موثر تری ادامه یابد
دکتر حیدری، معاون مالی حقوقی و امور مجلس وزارت نیرو نیز این مراسم ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد گفت، توسعه صنعت آب و برق از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. دولت سیزدهم نیز احتمام ویژه ای به مساله آب و برق داشته است.  در بخش برق مجموعا ۴۵ مگاوات به ظرفیت اضافه شده و در بخش آب نیز آبرسانی به ده هزار روستا در حال پیشرفت است.وی افزود: در بخش تولید و مصرف صنایع آب و برق، GIS یک ضروت است که پایه و زیرساختی برای تصمیم گیری ها، استفاده از تکنولوژی های پردازش و کنترل به شمار میرود.
این رویداد با میزبانی توزیع برق تهران و دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در روزهای ۲ و ۳ خرداد در حال برگزاری است.














 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 2 خرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 50
نظرات شما
captcha refresh