جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 1 خرداد 1402
کد 1121

نقش مردم در بهره وری و بهینه سازی مصرف آب بیش از هر زمان دیگری مهم و موثر است

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گفت: استفاده بهینه از منابع در زمینه فرهنگ مصرف آب و افزایش بهره وری آبی، باید به کمک رسانه ها به بهترین شکل فرهنگ سازی شود.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان، مهندس عباسپور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی ریحان صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری اول خردادماه با عنوان "روز بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی" این روز را یاد آور ضرورت استفاده حداکثری و موثر از آب  دانست و بر نقش موثر مردم در تحقق اهداف تعیین شده در نامگذاری اول خرداد به نام بهره وری و بهینه سازی مصرف در کشور، جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی و کمک به حفظ محیط زیست تاکید کرد.
وی با تبریک این روز به همه فعالان این عرصه در حوزه های مختلف کشور، از برنامه های گسترده شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری همچون سنوات گذشته، در راستای بهره وری و استفاده هرچه بهتر از منابع آبی استان خبر داد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات پیشگیرانه خود برای جبران کسری آب شرب کلانشهر تبریز را با برنامه ریزی های مناسب کوتاه و بلند مدت انجام می دهد تا شهر مشکلی در تامین آب شرب نداشته باشد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: منابع تامین کننده آب شهرستان تبریز از 4 منبع خط آبرسانی زرینه رود 55 درصد، خط آبرسانی نهند 13 درصد، چاه ها ( هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) 31 درصد و قنوات 1 درصد تامین می شود که 69 شهر با جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر شهری و 2760روستا را پوشش می دهد که به دلیل بارش کم میزان ذخایر سد ها به پایین ترین حد خود رسیده است و در صورت عدم بارش باران موثر در این فصل با مشکل شدید تامین آب روبرو خواهیم شد.
مهندس عباسپورتصریح کرد: ما برای شهر به شهر و شهرستان به شهرستان برنامه عمل تعریف میکنیم تا در مدت زمان مشخص و عید سال بعد کارهای لازم انجام شود تا در گذر از پیک مصرف سال بعد جوابگو باشیم.
وی از مردم خواست الگوی مصرف آب را رعایت کرده و از آب شرب فقط برای مصارف ضروری مانند شرب و بهداشتی استفاده کنند و از مصرف آن برای مصارف غیرضروری از جمله شستن خودرو، فرش و سایر موارد خودداری کنند.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص جایگزینی آب صنعت با پساب تاکید کرد: توسعه بازچرخانی آب در فرآیندهای صنعتی و مصارف با هدف کاهش برداشت از منابع آبی و تغذیه آبخوان های آبرفتی از پساب می باشد
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ما جزء استان های صنعتی می باشد و صنایع زیادی در خود جای داده و به این دلیل آب مصرفی در این حوزه جزء بیشترین موارد مصرف می باشد بنابراین شرکت آب وفاضلاب استان با اجرای این طرح( جایگزینی آب صنعت با پساب ) می خواهیم مشکلی در تامین آب شرب مردم در آینده وجود نداشته باشد.






  • نوشته شده
  • در دوشنبه 1 خرداد 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 58
نظرات شما
captcha refresh