جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 21 اسفند 1401
کد 1076

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی به قله اؤکوز داغی هریس

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آخرین برنامه سال 1401 ، موفق به صعود به قله 2588 متری اؤکوز داغی هریس شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ، گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آخرین برنامه سال 1401،  بمناسبت روز جوان و پیشواز از هفته احسان و نیکوکاری و هفته درختکاری و استقبال از عید بزرگ نیمه شعبان متشکل از 13 همنورد به همراه هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان هریس موفق به صعود به قله 2588 متری اؤکوز داغی هریس شد.
اؤکوز داغی با ارتفاع ۲۵۸۸متر دارای جهت شمال شرقی – جنوب غربی و از جاهای دیدنی شهرستان هریس بوده و در بخش مرکزی هریس و دردامنه جنوب شرقی کوه قوشاداغ ، در منتهی الیه روستاهای خانقاه و هیق بر سر راه جاده توریستی هریس- مشگین شهر و در ۷ کیلومتری هریس واقع شده است.

این کوه علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی کم نظیر و بلندی‌ها و دره‌های باصفا ، دارای چشمه آب معدنی بسیار سبک با سختی حدود ۶۰ است که حاوی موادی برای درمان بیماریهای کلیوی است. این خاصیت درمانگر، همه ساله هزاران نفر را به این چشمه جذب می کند.در کنار چشمه اوکوزداغی که در درمان و دفع سنگ کلیه بسیار مفیداست ، سنگ‌های زیبای تراشیده شده بدست معمار طبیعت همراه با آب وهوای طبیعی ، چشم انداز تصویر رسیدن زمین سبز و خرم به آسمان و آواز پرندگان و کبک کوهساران ، منظره خاص و منحصربه فردی بدان بخشیده است. در این کوه علاوه بر گیاهان دارویی انواع قارچ خوراکی نیز یافت می شود.
اعضای گروه در این برنامه آقایان شیدایی ، جمشیدی ، مدقالچی ،رستم پور ، رحیمی ، قدسی خواه ، عباسی ، رافضی ، محمدی ، داور ، عبادی و حقی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.








 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 21 اسفند 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 48
نظرات شما
captcha refresh