جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 20 اسفند 1401
کد 1075

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 34 روستای شهرستان ملکان

کلنگ آغازعملیات اجرایی آبرسانی به 34 روستای شهرستان ملکان با حضور مدیرکل امور روستاها وشوراهای استانداری ، نماینده مردم شریف شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی ، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی و مسئولین استانی وشهرستان به زمین زده شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ، کلنگ آغازعملیات اجرایی آبرسانی به 34 روستای شهرستان ملکان طی مراسمی با حضور مدیرکل امور روستاها وشوراهای استانداری ، نماینده مردم شریف شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی ، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی و مسئولین استانی وشهرستانی به زمین زده شد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان در این مراسم ضمن تبریک به مردم شهرستان ملکان به خاطر آغاز این عملیات گفت: آبرسانی به 34 روستای شهرستان ملکان،از جمله پروژه های محرومیت زدایی در قالب قرارداد دوم جهادآبرسانی می باشد .
مهندس خانی در خصوص اجرای پروژه های جهاد آبرسانی افزود: پروژه های جهاد آبرسانی در 5 شهرستان ورزقان، هشترود، اهر و کلیبر و خداآفرین، استان آذربایجان شرقی با جدیت در حال انجام است.
وی با بیان اینکه  121 روستای استان آذربایجان شرقی در مرحله اول در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به مبلغ 250 میلیارد تومان با عنوان پروژه‌های محرومیت‌زدایی آب‌رسانی می‌شود، گفت: این پروژه‌ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اظهارکرد: پیشرفت استان از میانگین کشوری که ۳۲ درصد می باشد بالاتر هست که عملکرد مناسب عوامل اجرایی و بسیج سازندگی استان به عنوان نماینده معین قرارگاه را نشان میدهد.
وی با بیان این مطلب که تعداد 631 روستا دارای مشکل آبرسانی می باشند گفت: از این تعداد روستاها 93 روستا در برنامه اجرا توسط قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) (مرحله اول اعتبارات محرومیت زدایی)، تعداد 183 روستا در برنامه اجرا از محل انعقاد تفاهم نامه (مرحله دوم اعتبارات محرومیت زدایی) ، 42 روستا از محل اعتبارات استانی، 34 روستا از محل اعتبارات داخلی می باشد که 352 روستا جمع کل روستاهایی می باشند که در جریان سال 1402 عملیات اجرایی خواهند داشت.
مهندس خانی در ادامه افزود : خوشبختانه با پیگیری های  مسئولان استانی و دکتر موسوی نماینده مردم شریف شهرستان ملکان و رئیس کمیسیون خدمت و محرومیت زدایی در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی آبرسانی به 34 روستای شهرستان محقق گردید که در آینده بر تعداد این روستاها افزوده خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد پروژه های خوبی در سال آینده برای شهرستان ملکان در دست اجرا خواهد بود و ان شاءالله در آینده نزدیک کلنگ زنی عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ملکان با اعتبار 150 میلیارد تومان انجام خواهد شد که تمامی مراحل خود را برای اجرا طی نموده است .
مدیرکل امور روستاها وشوراهای استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم با تقدیر از اقدامات انجام یافته در حوزه محرومیت زدایی از سوی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان و نماینده مردم شهرستان ملکان و رئیس کمیسیون محرومیت زدایی مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع در حوزه محرومیت زدایی تمام روستاهای استان از این امر بهره مند می گردند و از 183 روستا ، 34 روستا در خود شهرستان ملکان آبرسانی خواهد شد.این واقعا مزیتی بسیار بزرگ برای این شهرستان خواهد بود .
وی در ادامه افزود در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بحث محرومیت زدایی و رفع مشکلات روستائیان عزیز می باشد . شاید در هیچ دولتی به این اندازه در حوزه رسیدگی به روستاها و محرومیت زدایی اهتمام و دغدغه ای نداشته اند که دولت سیزدهم اینگونه پای کار می باشد .
دکتر اسکندری ادامه داد : در دهه فجر امسال نزدیک به 910 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 2800 میلیارد تومان در سطح روستاهای استان در زمینه های اقتصادی ، خدماتی، زیر ساختی افتتاح گردید .
مدیر کل امور روستاها وشوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به انجام پروژه های محرومیت زدایی گفت : براساس تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا سال ۱۴۰2 از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد. در واقع دستاورد بزرگ جهاد آبرسانی که از سال گذشته استارت کار زده شده است و 75 درصد پیشرفت کار داشته است.
دکتر اسکندری، افزود: تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) به منظور اجرای پروژه‌های روستایی در حوزه آبرسانی به روستاها، احیا و مرمت قنوات، طرح‌های آبخیزداری، راه‌های روستایی به امضا رسیده است.
 
دکتر اسکندری در ادامه افزود : در حوزه خیرین آبرسان کار جهادی و ارزشمندی از سوی مدیرعامل آب وفاضلاب استان ، از جمله آبرسانی به 92 روستا با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد تومان انجام گرفته است که در سطح استان و ملی  معرفی گردید.
نماینده مردم شریف شهرستان ملکان و با مبارک و خیر خواندن آغاز عملیات آبرسانی به 34 روستا گفت :  با توجه به جنگ اقتصادی و همه جانبه استکبار جهانی و دشمن با ملت عزیز ایران اسلامی جوانان ایران اسلامی توانستند با تلاش جهادی و شبانه روزی بر مشکلات فائق شوند .
دکتر موسوی به دستور ویژه رئیس جمهور مبنی بر تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در آذر سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: طبق این دستور، توجه ویژه به مناطق روستایی و عشایری، تامین زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز روستاییان از جمله تامین آب، راه آسفالت، فضاهای آموزشی و درمانی و سایر زیرساخت‌ها در راستای تثبیت و ماندگاری جمعیت در روستاها دنبال می‌شود.
وی ادامه داد در حوزه آبرسانی نهضت و انقلاب بزرگی در حال رخ دادن هست که ازجمله آبرسانی به 34 روستای شهرستان ملکان می باشد و امروز شاهد این اتفاق بزرگ می باشیم و جا دارد از مدیرعامل جهادی آب وفاضلاب نهایت تشکر را داشته باشم .
رئیس کمیسیون خدمت و محرومیت زدایی مجلس شورای اسلامی با اشاره حضور همیشه در صحنه روستائیان عزیز در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتیبانی از آرمانهای انقلاب اسلامی و شهداء والامقام  گفت بایستی مقام و جایگاه این عزیزان حفظ گردد و رسیدگی به مشکلات این عزیزان از اولیت بالایی برخوردارباشد و خوشبختانه دولت سیزدهم و در رأس آن رئیس جمهور محترم جهادی وانقلابی پای کار بوده و رفع موانع و مشکلات روستائیان را اولویت خود قرارداده است.
شایان ذکر است : از اهداف این طرح ، آبرسانی به34 روستا، با 13203 خانوار و جمعیت 43906 نفر واقع در شهرستان‌ ملکان و با احجام عملیات :حفر و تجهیز 27 حلقه چاه با ظرفیت 193 لیتر در ثانیه ،احداث 5 باب مخزن هوایی با حجم 2350 مترمکعب و 10 باب مخزن زمینی با حجم 6000 مترمکعب ، اجرای خطوط انتقال به طول 64 کیلومتر، اصلاح و توسعه شبکه توزیع به طول 61 کیلومتر، خرید 12 پکیج تصفیه آب جهت ارتقای کیفیت آب شرب مصرفی می باشد.




















 
  • نوشته شده
  • در شنبه 20 اسفند 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 58
نظرات شما
captcha refresh