جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 20 بهمن 1401
کد 1049

بیش از 50 پروژه آب وفاضلاب آذربایجان شرقی همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد

آیین افتتاح و کلنگ زنی بیش از 50 پروژه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با حضورمعاون سیاسی امنیتی استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری و فرماندار شهرستان تبریز و معاونان و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان؛ در آیین افتتاح که به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان در چهار نقطه استانی  برگزار گردید معاون بهره برداری و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم گفت: امروزه شاهد اقدامات مهم و اساسی در حوزه آب و فاضلاب استان و شهرستان تبریز هستیم که می تواند در بهبود کیفیت زندگی مردم عزیز سهم بسزایی داشته باشد .
دکتر آقازاده حبشی افزود: مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان کار جهادی و نمونه ای در حوزه آب وفاضلاب و تامین آب شرب مردم انجام دادند که شایسته تقدیر است . امیدواریم شاهد اجرای این دست اقدامات در ارگان های دیگر نیز باشیم .
وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ جهاد آبرسانی در کشور گفت: در قالب این طرح نزدیک به 5 میلیون نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.
معاون بهره برداری و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات فرهنگ‌سازی شرکت آب و فاضلاب و تلاش برای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: امروز باید در کنار توسعه زیرساخت‌ها برای مدیریت مصرف آب، فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم.
دکتر آقازاده حبشی با بیان اینکه در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب، تمام سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی و تک‌تک آحاد شهروندان مسئولیت دارند گفت: اینکه شرکت آب و فاضلاب در این زمینه پیش‌قدم شده جای تقدیر دارد البته باید این فعالیت‌ها ادامه و توسعه پیدا کند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در آیین افتتاح این طرح ها گفت : ارائه خدمات زیر بنایی به جمعیت روستایی با توجه به نقش روستاها به عنوان جمعیت مولد در کشور، همواره حائز اهمیت بوده و یکی از مهمترین رسالت‌های شرکت آب وفاضلاب به عنوان متولی تامین آب شرب شهرها و روستاها نیز بوده است.شرکت آب و فاضلاب استان در راستای محرومیت زدایی و تامین آب روستایی و شهری خوب عمل کرده که نمود آن را در این طرح ها شاهد هستیم.
ذاکری افزود: با اجرای طرح های آبرسانی به روستاها شاهد شکوفایی و افزایش امید به زندگی و رفاه حال این عزیزان خواهیم بود و جا دارد از تلاش های شبانه روزی مسئولین شرکت آب وفاضلاب استانن به ویژه مهندس خانی و همکارانشان تقدیر نمائیم .
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در مراسم افتتاح پروژه های آب و فاضلاب گفت: استان آذربایجان شرقی باکیفیت ترین آب شرب کشور را دارد
دکتر محمدی اظهار داشت: به خاطر خشکسالی های پی در پی در کشور در آینده مشکل آب از اساسی ترین مشکلات کشور خواهد بود که نیاز است با برنامه ریزی های بلند و کوتاه مدت به فکر آینده باشیم اما امروز به برکت اقداماتی که در جمهوری اسلامی ایران توسط دولتمردان نظام انجام شده است خوشبختانه در آذربایجان شرقی و شهر تبریز نه تنها مشکل آب شرب نداریم بلکه دارای یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور هستیم.
وی با بیان اینکه خدمات دولت مردمی در استان بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند قدردانی، روشنگری، امیدواری و امیدآفرینی است که امروز با دستان پرتوان مهندسان و خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب ما کمترین مشکل را در بخش آب داریم.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب ابراز داشت: امسال با وجود بارش کم و خشکسالی در کشور و استان آذربایجان شرقی با اقدامات خوبی که به انجام رسیده است تابستان را با کمترین مشکل و به خوبی پشت سر می گذاریم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی هم در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: در دهه مبارک فجر، بیش از 50 پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتباریک هزار و  ۵۷ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی افتتاح شد.
مهندس خانی ادامه داد: در خصوص تعداد کل پروژه‌ها، افزود: این افتتاح ها در حوزه های آبرسانی شهری، روستایی و فاضلاب شهری می باشد که به مناسبت  چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آبرسانی به 44 روستای محروم استان انجام شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه آبرسانی شهری حفر 3 حلقه چاه و افزایش ظرفیت تصفیه خانه در شهرهای سهند، هریس و دوزدوزان، در حوزه فاضلاب شهری 17 مورد در شهرهای تبریز و مرند و در بخش آبرسانی روستایی 26 پروژه در شهرهای تبریز، چاراویماق، خداآفرین، سراب، شبستر، کلیبر، مرند، ملکان، میانه و هشترود و 2 مجتمع آبرسانی در هشترود و چاراویماق افتتاح می شود.
مهندس خانی ادامه داد: پروژه های جهاد آبرسانی در 121روستاهای آذربایجان شرقی با پیشرفت 4۵ درصدی و در 3 شهرستان ورزقان، هشترود و کلیبر( خداآفرین)، استان با جدیت در حال انجام است.
وی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب علاوه بر کمیت به کیفیت کار هم اهمیت بسیاری می دهد و علی رغم این که در روند اجرایی پروژه ها مشکلاتی در سطح منطقه شاهد بوده ایم ولی همچنان حرکت اجرای سایر پروژه ها متوقف نشده است.






  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 20 بهمن 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 73
نظرات شما
captcha refresh