جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1401
کد 1036

بازدید معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آبفا کشور از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز

معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور به همراه مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ دکتر تشیعی در سفر یک روزه با مدیر عامل و معاونین شرکت با بیان اینکه، فاضلاب بعنوان یکی از عوامل آلودگی محیط زیست بایستی به طریق بهداشتی جمع آوری، تصفیه و مجددا به گردش آب در طبیعت برگردانده شود، افزود : امروزه به دلیل کمبود آب در دنیا، تصفیه فاضلاب و بازگرداندن آب مصرف شده به چرخه اهمیت پیدا کرده است؛ آب پاک و سالم یکی از اساسی‌ترین منابع انسان‌ها برای زندگی و یکی از روش‌های دست‌یابی به آب سالم تصفیه فاضلاب است.
دکتر تشیعی گفت: کاهش بارش ها، پایین آمدن سطح آب بسیاری از چاه‌های کشاورزی از عواملی بود که استفاده از فاضلاب و برگرداندن آن به چرخه مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب  فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: جهت تسریع و تکمیل پروژه، نیاز به تامین مالی می باشد که امیدوارم با تامین اعتبار فوق شاهد افتتاح هرچه زودتر این پروژه باشیم.
وی در این بازدید با قدردانی از تلاش های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: این پروژه از طرح های مهم شرکت آبفا می باشد که جزء اولویت ماست تا در آینده کلانشهری مثل تبریز با مشکل فاضلاب و آلودگی مواجه نباشد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 با قرارداد به مبلغ 182 میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شد که سویل بخش مایع بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مهندس خانی ادامه داد : جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه خانه نیز 207000 متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.
وی افزود: هم‌زمان با اجرای پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز،  شرکت آب منطقه‌ای نیز به اجرای طرحی پرداخته که با افتتاح این پروژه کل فاضلاب مدول اول و دوم کلانشهر تبریز به میزان 125 میلیون مترمکعب تصفیه ‌شده و پساب وارد دریاچه ارومیه می‌شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: در فاز اول پساب تصفیه شده مدول اول تصفیه خانه فاضلاب به میزان 75 میلیون مترمکعب به سمت دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد و در صورت تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب به میزان 50 میلیون متر مکعب نیز به پساپ تولید شده اضافه و درکل 125 میلیون مترمکعب به سمت دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.
مهندس خانی تصریح کرد: به برکت زحمات عزیزان در شرکت آب و فاضلاب استان شاهد افزایش سطح بهداشتی و امید به زندگی در این کلان‌شهر خواهیم بود و عفونت‌ها و بیماری‌ها قطعا کاهش می‌یابد.
وی در خصوص اعتبارات باقی‌مانده و تخصیص‌یافته مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: با صحبت‌هایی که انجام شده امیدواریم با پرداخت به موقع اعتبارات شاهد افتتاح این پروژه در آینده نزدیک باشیم.














 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 10 بهمن 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 54
نظرات شما
captcha refresh