جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 4 دي 1401
کد 1013

موفقیت آزمایشگاه آب امورآب و فاضلاب میانه در اخذ و استقرار استاندارد بین المللی (2017: ISO/IEC 17025)

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا آذربایجان شرقی از انجام عملیات ممیزی نهایی استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO/IEC ویرایش ۲۰۱۷ با نظارت گروه ممیزی آزمایشگاه های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در آزمایشگاه تصفیه خانه آب امورآب و فاضلاب میانه، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان آذربایجان شرقی، خانم نیک مرام مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب  این شرکت گفت: پس از انجام عملیات ممیزی نهایی پیاده سازی استاندارد، این استاندارد  توسط گروه ممیزی آزمایشگاه های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آزمایشگاه تصفیه خانه آب امور آب و فاضلاب میانه ، موفق به کسب گواهینامه مذکور شد.
وی افزود: این استاندارد در جهت افزایش دقت و صحت نتایج آزمایشگاهی و صحه گذاری روش های آزمون آب بوده و باعث افزایش مهارت و دانش تخصصی لازم برای استقرار سیستم مدیریت آزمایشگاه می گردد . همچنین استاندارد مذکور شامل تمام الزامات فنی به منظور کسب صلاحیت لازم در جهت انجام آزمون های آب می باشد .
بی تردید حصول اطمینان از کیفیت محصولات و خدمات یکی از عوامل شکل دهنده چرخه تولید و خدمات می باشد و در این میان آزمایشگاه ها نقشی بی بدیل بازی می کنند. توجه به این مطلب، لزوم استانداردسازی فعالیت های آزمایشگاهی را بیش از پیش مهم جلوه داده و مراجع مختلف را به این امر سوق داده است. استاندارد  ISO/IEC 17025 با هدف پرداختن به نکات کلیدی مشترک بین همه آزمایشگاه ها از هر نوع، صنعت و اندازه ای، حداکثر اعتماد ممکن به نتایج خروجی آن ها را ایجاد می کند.
فرآیند ممیزی طی دو نوبت در 22/ 9/ 1401 و 23/9/ 1401 توسط گروه مجرب ممیزی شرکت آب و فاضلاب در بخش های مدیریتی، فیزیکوشیمی و میکروبی بدون نیاز به انجام فاز پیش ممیزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و سوابق انجام آزمون ها، گزارشات، کنترل کیفیت نتایج آزمایشگاه، و کیفیت اقدامات انجام شده توسط امور آب و فاضلاب میانه جهت اخذ مورد تایید قرار گرفت و ممیزی با موفقیت به پایان رسید.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 4 دي 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 48
نظرات شما
captcha refresh