جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 3 دي 1401
کد 1011

پیگیری اجرای عملیات شبکه جمع آوری فاضلاب محله های لاله و رواسان تبریز

بر مبنای دستورات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، 15 درصد باقیمانده محلات تبریز، به شبکه جمع آوری فاضلاب می پیوندند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذر بایجان شرقی امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا سیستم جمع آوری فاضلاب وجود دارد و باعث میشود پساب تولید شده دوباره به چرخه استفاده باز گردد. فاضلاب در نهایت از طریق لوله های اصلی انتقال فاضلاب به سمت تصفیه خانه که در خارج شهر واقع شده است منتقل می شود و در تصفیه خانه فاضلاب پس از طی مراحل مختلف و استفاده از روشهای نوین علمی تصفیه می شود و فضولات و آلودگی های آن از بین می رود و در نهایت آبی تمیز و روشن بدست می آید که از آن در مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده می شود. از مزیت های دیگر میتوان به جلوگیری از آلودگی سطحی محیط زیست و آب های زیرزمینی اشاره کرد. در کلانشهر تبریز نیز شبکه فاضلاب ایجاد شده است و بزودی 15 درصد باقیمانده محلات تبریز، نیز به شبکه جمع آوری فاضلاب می پیوندند.
از پروژه های در حال اجرا میتوان به شبکه جمع آوری فاضلاب محله های لاله و رواسان تبریز اشاره کرد. پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب محله رواسان و مناطق متفرقه تبریز قطعه C-1400 با 6522 متر لوله گذاری و 1000 انشعاب در حال اجرا بوده که جمعیت 4000 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد. هزینه کل اجرای این پروژه 92 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی آن 14 درصد است و قرار است ظرف 14 ماه به بهره برداری برسد. همچنین پروژه اجرای شبکه فاضلاب لاله، شهرک طالقانی، اسلامشهر و مناطق متفرقه و باقیمانده تبریز A-1401 با 3583 متر لوله گذاری و 1500 انشعاب در حال اجرا بوده که جمعیت 6000 نفر را تحت پوش قرار خواهد داد. هزینه کل اجرای این پروژه 91 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی آن 24 درصد است و قرار است ظرف مدت 14 ماه به بهره برداری برسد.
















 


 


 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 3 دي 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 56
نظرات شما
captcha refresh