جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 30 آذر 1401
کد 1008

تاکید اعضای شورای اسلامی استان بر مدیریت بهینه مصرف آب

اعضای شورای اسلامی استان در هفدهمین جلسه این شورا بر مدیریت مصرف آب، آموزش فرهنگ صحیح مصرف آب، تسریع در اجرای فاضلاب شهری برخی شهرهای استان، ضرورت بازچرخانی استفاده از پساب با نوع مصرف در محیطی که پذیرنده است، تاکید شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان موضوع بحران آب را ریشه در خشکسالی درازمدت خواند و گفت: از اول مهر تاکنون 59 درصد نسبت به سال قبل کاهش بارندگی داشتیم و این آمار سال قبل نسبت به دراز مدت 22 درصد کاهش نشان می داد.
مهندس خانی با بیان اینکه از 69 شهر استان 15 شهر با مشکل کم آبی مواجه هستند گفت: در مورد روستاها نیز از 2 هزار و 760 روستای استان، 760 روستا با مشکل کم آبی مواجه هستند.
وی در خصوص وضعیت شبکه فاضلاب استان در مقایسه با کشور گفت: در سطح کشور 70 درصد شهرها دارای شبکه آب و فاضلاب هستند و استان آذربایجان شرقی نیز بعد از اصفهان بیشترین شبکه فاضلاب شهری را دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص رفع مشکل 760 روستای درگیر با مشکل کم آبی گفت:  آبرسانی پایدار 121 روستا با آخرین وضعیت پیشرفت در حال کار است، آبرسانی 550 روستا در قالب شعار دولت باید ظرف دو ونیم سال آینده نهایی شود و آبرسانی برای 150 روستا نیز در اولویت بعدی قرار دارد.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 30 آذر 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 57
نظرات شما
captcha refresh