جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 6 شهريور 1401
کد 914

حضور کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان در شبکه استانی سهند به مناسبت هفته دولت

به‌مناسبت هفته دولت مدیرعامل و کارکنان شرکت آب فاضلاب در برنامه زنده گئجه لر شبکه استانی سهند حضور یافتند.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ، مهندس خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به همراه کارکنان شرکت در برنامه گئجه لر حضور یافته و به تبیین برنامه ها و اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان در هفته دولت پرداخت .
مهندس خانی در این برنامه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجائی وباهنر گفت : 45 پروژه آب وفاضلاب آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر 1680 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت افتتاح شد . پروژه های هفته دولت شرکت آب و فاضلاب استان شامل آبرسانی، بهره برداری حفر، تجهیز و نیرورسانی به چاه ها، لوله گذاری خط انتقال  به روستاهای شهرستان های استان، ساخت و بهره برداری از مخزن ذخیره آب، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ، اجرای گالری و لوله گذاری تامین آب شرب، نصب، راه اندازی و بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن ، اجرای شبکه فاضلاب و خط انتقال اصلی فاضلاب شهر تبریز می باشد.
مهندس خانی ادامه داد: این طرح‌ها در شهرستان‌های تبریز، مراغه، میانه،کلیبر، خداآفرین، شبستر، هشترود، ورزقان، جلفا، هوراند، سراب، مرند و خسروشاه اجرا شده و به بهره برداری می رسد
وی اظهار کرد: در داخل شهر تبریز نیز ۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب و در شهرستان های بزرگ استان نیز 10 کیلومتر افتتاح و 60 کیلومتر نیز به طور همزمان عملیات اجرایی شبکه فاضلاب مربوط به آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: آبرسانی به مجتمع آبرسانی آلمالو هشترود و همچنین ۳۴ روستا و 11 پروژه محرومیت زدایی آبرسانی با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح ‌شد.
مهندس خانی همچنین با اشاره به تولید ۱۲ مترمکعب بر ثانیه آب شرب در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ۱۰ حلقه چاه عمیق با ۱۰۲میلیارد تومان هزینه برای تامین آب کلانشهر تبریز با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه به منابع استحصال آب این کلانشهر اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: آبرسانی به ۲۷۲ روستا در حال اجرا بوده و از این تعداد عملیات اجرایی ۱۳۰ روستا امسال به پایان می‌رسد.
مهندس خانی در این برنامه در خصوص مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز اظهار کرد: با راه اندازی فاز اول مدول دوم تصفیه خانه تبریز که فاز مایع این تصفیه خانه محسوب می‌شود سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب فاضلاب به پیکره دریاچه ارومیه رها می‌شود که از مصوبات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی نیز محسوب می‌شود.
وی در خصوص تصفیه خانه‌های فاضلاب استان نیز افزود: هشت تصفیه خانه نیز در استان درحال اجرا است که پروژه مدول دوم تبریز و تصفیه خانه آذرشهر مهمترین آنها هستند چراکه خروجی این تصفیه خانه‌ها به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان به این دو تصفیه خانه ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
مهندس خانی با بیان اینکه قرار است 121 روستای استان آذربایجان شرقی در مرحله اول در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان پروژه های محرومیت زدایی آبرسانی شود، اظهار کرد: این پروژه ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد
مهندس محمد خانی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، امسال 25 روستا در هشترود و 10 تا 20 روستا در کلیبر و ورزقان آب‌رسانی خواهد شد.
مهندس خانی تاکید کرد: در مقایسه با کلانشهرها، تبریز تنها کلانشهری است که بدون قطعی آب بوده ولی شهروندان توجه کنند که شرایط شکننده است اما در شهر تبریز میزان تولید و مصرف آب برابر است و اگر مصرف بالا برود و یا حادثه‌ای اتفاق بیفتد احتمال قطعی آب وجود دارد و باید شهروندان در مصرف آب مدیریت درست را در اولویت قرار دهند.
وی با بیان اینکه 60 درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، گفت:  امیدواریم مردم شریف استان به شکل درست و بهینه مصرف و از مصارف غیر ضرور چون شستشوی خودرو و آبیاری باغچه خودداری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: متوسط مصرف، به ازای هر فرد در هر شبانه روز ۱۵۰ لیتر تعیین شده است که با این مقدار تمامی مصارف ما تأمین می‌شود اما باتوجه به اینکه معمولاً اکثر ما پرمصرف هستیم، این مقدار به ۲۲۵ لیتر رسیده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان در خصوص اقدامات انجام یافته در خصوص فرهنگ سازی مصرف درست آب در مدارس گفت : فرهنگ سازی استفاده درست از آب  یک امر بدیهی می باشد که بایستی آن را جدی گرفته وبا راهکارهای درست برای آن برنامه ریزی کرد و در این راستا با اداره کل آموزش وپرورش طی تفاهم نامه صورت گرفته مثل سالهای گذشته اقدام خواهد شد .  









 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 6 شهريور 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 51
نظرات شما
captcha refresh