جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 30 مرداد 1401
کد 904

45 طرح آب و فاضلاب استان با 168 میلیارد تومان هزینه همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: مدول دوم تصفیه خانه تبریز به صورت آزمایشی راه اندازی می گردد و ۴۵ طرح آب و فاضلاب استان نیز با 168 میلیارد تومان هزینه همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان : مهندس خانی با اعلام این خبر گفت: راه اندازی فاز اول مدول دوم تصفیه خانه تبریز که فاز مایع این تصفیه خانه محسوب می شود سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب فاضلاب به پیکره دریاچه ارومیه رها می شود که از مصوبات سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی نیز محسوب می شود.
وی افزود: اعتبار هزینه شده برای فاز اول مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز در ۶ سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که اگر به قیمت روز محاسبه شود ارزش کنونی این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در داخل شهر تبریز نیز ۳۴ کیلومتر شبکه فاضلاب افتتاح و عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان نیز نیز به طور همزمان آغاز می شود.
مهندس خانی تصریح کرد: آبرسانی به مجتمع آبرسانی آلمالو هشترود و همچنین ۳۴ روستا و 11 پروژه محرومیت زدایی آبرسانی با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح می شود.
وی همچنین با اشاره به تولید ۱۲ مترمکعب بر ثانیه آب شرب در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ۱۰ حلقه چاه عمیق با ۱۰۲میلیارد تومان هزینه برای تامین آب کلانشهر تبریز با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه به منابع استحصال آب این کلانشهر اضافه می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: آبرسانی به ۲۷۲ روستا در حال اجرا بوده و از این تعداد عملیات اجرایی ۱۳۰ روستا امسال به پایان می‌رسد.
مهندس خانی یادآور شد: پروژه آبرسانی در ۱۲۱ روستا در ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هشترود توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود و هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی آبرسانی می شود.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 30 مرداد 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 42
نظرات شما
captcha refresh