جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 3 مرداد 1401
کد 883

همایش بانوی آب در شهرستان بستان آباد

همایش بانوی آب به منظور ترویج فرهنگ درست مصرف آب در شهرستان بستان آباد برگزار شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ، همایش بانوی آب با هدف تقویت رویکرد به موضوع زنان و نقش آنان در مدیریت مصرف آب با حضور قائم مقام شرکت ، امام جمعه و فرماندار شهرستان بستان آباد برگزار شد.
در این مراسم قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به نقش حیاتی زنان خانه دار در استفاده و ترویج روش های صرفه جویی در مصرف آب گفت:  بانوان نقش اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب و از همراهی کنندگان اصلی در امر مدیریت مصرف هستند.
مهندس ابراهیم زاده  با بیان اینکه در فصل تابستان باید فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه ترویج شود افزود: بانوان نقش تعیین‌کننده در نهادینه کردن الگوی صحیح مصرف آب دارند و از آنجائیکه پایه  اصلی در خانواده ها را مادران تشکیل می دهند واین مادران هستند که با آموزشهای خود نحوه درست زندگی را به فرزندان می آموزند، لذا با برگزاری کارگاههای آموزشی مدیریت مصرف آب برای بانوان می توان بهینه مصرف نمودن آب را در خانواده ها نهادینه نماییم.
حجه الاسلام والمسلمین غفاری امام جمعه شهرستان بستان آباد در بیان ارزش آب و لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت :در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما نیز همواره بر مقوله صرفه‌جویی و مصرف بهنیه این کالای با ارزش تأکید شده است.و همانگونه که در قرآن و احدیث ائمه آمده است همه ما را به مصرف درست نعمات خداوندی تاکید وسفارش نموده اند و از اسراف و هدردادن آن حذر نموده اند.
وی تاکید کرد: به عنوان مثال اگر در استفاده ازآب برای وضو، بدانیم با کمترین مقدار آب می توان وضو گرفت ،استفاده بی رویه از آن  اسراف است، پس به طریق اولی بازگذاشتن شیر آب و هدر دادن آن، اسراف محسوب می شود. به ویژه در حال حاضر که به دلیل محدودیت منابع آبی، کشور ما در در شرایط خاص می باشد  و اگر در مصرف بهینه آن تلاش همگانی و همه جانبه ای صورت نگیرد شرایط برای همه ما سخت خواهد شد . لذا از همه مادران عزیز می خواهیم نسبت به این امر توجه ویژه داشته و فرزندان و خانواده ها را نسبت به مصرف بهینه ودرست آگاه نمایند .
همچنین در این همایش کارگاه آموزشی توسط خانم دکتر مجتهد زاده از اساتید وفعالین خانه محیط زیست برای بانوان شهرستان برگزار گردید .














 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 مرداد 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 43
نظرات شما
captcha refresh