جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 28 تير 1401
کد 879

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

درصد بهره مندی از خدمات فاضلاب در آذربایجان شرقی بیش از متوسط کشوری است.

محمد خانی گفت: در راستای سالم سازی و حفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی سالانه حدود 118 میلیون مترمکعب فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه می کند.
به گزارش روابط عمومی آب وفاضلاب آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: 70/08 درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارد و این در حالی است که درصد بهره مندی از خدمات فاضلاب در این شرکت بیش از متوسط کشوری است.
مهندس محمد خانی افزود: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی 957 هزار فقره انشعاب فاضلاب با 70/08  درصد جمعیت وکلانشهر تبریز به تعداد 624 هزار فقره مشترک با 5/ 84 درصد جمعیت تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است.
وی ادامه داد: در راستای سالم سازی و حفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه، این شرکت سالانه 118میلیون مترمکعب فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه می کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می شود و براین اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی کرده و با تلاش مستمر در ارتقاء سطح بهداشت عمومی اقدامات مهمی را انجام داده است.
مهندس خانی به تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در حال بهره برداری و همچنین در حال اجرای شرکت اشاره کرد و افزود: فاضلاب جمع آوری شده در استان از طریق 3928 کیلومتر شبکه فاضلاب به 14تصفیه خانه فاضلاب موجود با ظرفیت 324 هزار مترمکعب در شبانه روز انتقال و پس از انجام فرآیندهای تصفیه و گندزدائی در حد استانداردهای تعریف شده به حجم 118 میلیون مترمکعب در سال فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه می کند.
وی تاکید کرد: از مجموع مدول اول و دوم تصفیه‌خانه تبریز نیز، 125 میلیون مکعب پساب تصفیه شده از طریق خط لوله به طول 50 کیلومتر به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت که ساخت این خط لوله توسط سازمان آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: علاوه بر تصفیه خانه های فاضلاب تبریز، از تصفیه خانه فاضلاب بناب، آذرشهر و عجب شیر نیز پساب به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت تا شاهد کمک به احیای مجدد دریاچه ارومیه باشیم.
مهندس خانی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 5 واحد تصفیه خانه فاضلاب نیز در دست اجراء است که با تکمیل آنها ظرفیت تصفیه فاضلاب نیز به مقدار قابل توجهی ( حدود 248هزار مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت که یکی از این تصفیه خانه ها طرح احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز است که عملیات اجرایی با اعتبار 182 میلیارد تومان و با فرآیند پیشرفته STEEP FEID و با ظرفیت 207000 هزار مترمکعب در روز در حال اجراست که سویل بخش مایع با پیشرفت بیش از 95 درصدی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان افزود: کنترل کیفی فاضلاب دفع شده در طول شبانه روز از طریق 21 واحد آزمایشگاهی موجود انجام می شود تا موردی از لحاظ دفع غیر بهداشتی فاضلاب صورت نپذیرد.
وی ادامه داد: در طول سال های گذشته علیرغم مشکلات مالی بیش از سه برابر برنامه های پیش بینی شده لوله گذاری شبکه فاضلاب اجرا شده است.
مهندس خانی اضافه کرد: در سال های گذشته سالانه حدود 40 کیلومتر شبکه فاضلاب در تبریز احداث می شد که با تدابیر اتخاذ شده هم اکنون در نقاط مختلف از محلات قدیمی شهر تبریز احداث شبکه های فاضلاب با جدیت در حال اجرا است و در سال جاری بیش از متوسط چند سال اخیر لوله گذاری اجرا خواهد شد.
لازم به ذکر است توسط شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، تعداد 14 باب تصفیه خانه فاضلاب در 13 شهرستان استان فعال بوده و در 5 شهر نیز عملیات اجرایی آنها با جدیت در حال اجرا است.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 28 تير 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 62
نظرات شما
captcha refresh