جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 23 تير 1401
کد 874

طی مراسمی هفته عفاف و حجاب گرامی داشته شد

مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با حضور مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی، در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان: یکی از مظاهر اسلامیت جوامع مسلمان، حجاب و پوشش زنان است که به عنوان سمبل و نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان می باشد.
حجاب و عفاف به عنوان ۲ ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است چنانچه زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد. وجود زن زینت بخش آفرینش انسان است و افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن، مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.
جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود و یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنهاست.
به مناسبت هفته عفاف و حجاب مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان و مسئول امور فرهنگی و جمعی از بانوان همکار شرکت در سالن کنفرانس آبفای استان برگزار گردید.
مدیرعامل آبفای استان در این مراسم با اشاره به ۲۱ تیر ماه مصادف با روز عفاف و حجاب  و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه  اظهار داشت: هفته عفاف و حجاب به مناسبت سالروز واقعه گوهرشاد به دست رژیم  پهلوی بود که بیش از ۲ هزار از مردان غیرتمندمقابل دستورات بدحجابی ایستادگی کردند و تعداد  زیادی از آنها به شهادت می‌رسند و امروز یاد و خاطر این عزیزان را گرامی می‌داریم.
این هفته فرصت مناسبی است برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده تا بتوانند ارزش والای این مقوله را به درستی بشناسانند.
مهندس خانی ادامه داد : بررسیها و ریشه‌یابی انجام شده از کتب دینی نشان می‌دهد که اساسا" اسلام و سایر ادیان آسمانی به طور جد و با صراحت کامل به مقوله حجاب و عفاف پرداخته و انسان‌ها را به عمل به دستورات تدوین و تبیین شده، فرا خواستند .
وی افزود : مسئله حجاب و عفاف در قرآن و سخن پیامبران و ائمه اطهار آمده و به رعایت آن تاکید صریح شده است . زیرا  نتیجه اهمیت دادن به حجاب و حفظ و رعایت آن، آرامش و امنیت را برای خانواده و جامعه به ارمغان می‌آورد .
خانی با اشاره به نقش و جایگاه حجاب تصریح کرد: اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی ومنویات مقام معظم رهبری بسیار بالا بوده و این اهمیت ووالا بودن جایگاه آن،  وظیفه بانوان ما را صد چندان کرده است وبحق بانوان همکار شرکت آب وفاضلاب توانسته اند نمونه بارز بانوای ایرانی و اسلامی را نشان دهند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای استان  تصریح کرد: حیا و عفت علاوه بر اینکه وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد است بلکه باعث حفظ  کیان و بنیان خانواده و باعث سلامتی جامعه می‌شود.
مدیرعامل آبفای استان با اشاره به نقش بانوان همکار در فرهنگ سازی درست عفاف و حجاب  و گفت : حجاب و عفاف عامل بسیار اساسی در سلامتی جامعه می باشد وبانوان همکار ما توانسته اند با پوشش و رعایت الگوی اسلامی خود جلوه ای ازفرهنگ درست بانوی ایرانی و مشارکت اجتماعی را به نمایش بگذارند.
در این مراسم شکری مسئول امور فرهنگی شرکت، گزارشی از اقدامات و عملکرد امور فرهنگی شرکت و همچنین بسته های تشویقی که برای بانوان همکار در نظر گرفته شده است را بیان نمود .
در پایان مراسم توسط مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان  به تعدادی از بانوان همکار برتر در حوزه حجاب وعفاف لوح سپاسی اهدا گردید .






 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 23 تير 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 54
نظرات شما
captcha refresh