جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 20 تير 1401
کد 872

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به قله آیلاخلی

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سومین برنامه خود در سال 1401 متشکل از 11 همنورد موفق به صعود به قله آیلاخلی شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ، گروه کوهنوردی آبفای آذربایجان شرقی به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب  در سومین برنامه خود در سال 1401   موفق به فتح قله آیلاخلی شهرستان هریس شد.
آیلاخلی نام کوه بلندی در شهرستا هریس هست که با ارتفاع 2878 متری در مسیر جاده تبریز-اهر قرار دارد. برای صعود به قله آیلاخلی باید از شهر خواجه به جاده ورزقان وارد شده و در روستای دغدغان که در پای این کوه قرار دارد رسید.
 امتداد این کوه به سمت باش چای کشیده شده که قله کوه مشرف به تمام منطقه باش چای (قسمتی از جاده ورزقان) بوده و مناظر بسیار زیبا و چشم انداز طبیعی شگفت انگیزی دارد و از همه مهمتر آب و هوای بسیار سالم و تمیز منطقه است که به زیبایی این کوه می افزاید. از ویژگی های این کوه شیب تند و قسمت های سنگلاخی و صعب العبور آن که بیشتر سمت دره های آن وجود دارد می باشد و برای دوستداران طبیعت و کوهنوردی منطقه جذابی است.
همنوردان با شروع مسیر از داخل روستای دغدغان و طی مسیر در دامنه به ابتدای دره و یال مشرف به قله رسیده و پس از سه و نیم ساعت صعود نفسگیر در شیب بسیار تند به قله رسیدند.
اعضای گروه در این برنامه آقایان اسمعیل پور ، مدقالچی، داور، فرخی، محمدی، نیکزاد، عبادی، احمدی، رستم پور و ملک آبادی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.






 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 20 تير 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 179
نظرات شما
captcha refresh