جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 18 تير 1401
کد 870

بررسی وضعیت آب شرب شهرستان شبستر / قدردانی از همکاری تیپ مکانیزه امام زمان ( عج ) نیروی زمینی سپاه

در جلسه مشترک نماینده مردم شریف شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مسائل و مشکلات آب شرب این شهرستان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه با اشاره به خدماتی بودن رسالت شرکت آبفا استان گفت: سیاست این سازمان مبتنی بر تأمین آب شرب با استفاده از آبهای سطحی است لذ ا کاهش نزولات جوی و بهره برداری بی رویه از مخازن زیرزمینی آب طی سالهای گذشته باعث مشکلاتی در بعضی شهرستان ها شده است.
مهندس خانی با بیان اینکه تخصیص آب به روستاها و شهرهای شهرستان از میزان مقرر کاهش نیافته است افزود: در شرایط کم آبی کاهش سطح آب های زیرزمینی باعث تغییر ذائقه مردم و اهالی می شود.
وی اجرای پروژه های عمرانی آبرسانی و فاضلاب را مستلزم تأمین اعتبار دانست و اظهار کرد: تا تکمیل پروژه ها مردم شریف استان با صرفه جویی 15-10 درصدی ما را در تامین هرچه بهتر آّب یاری کنند.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به وضعیت استحصال از چاه های استان ادامه داد: تنظیم میزان آبرسانی به شهرهای مختلف و صنایع از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که وضعیت
آبی شهرها و میزان آبدهی چاه ها تغییر کرده است.
مهندس خانی با تاکید بر ضرورت تعامل این شرکت با مدیران صنایع، اظهارامیدواری کرد با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب ارس به تبریز در آینده آب مورد نیاز شرب  و صنایع شهر های تبریز، شبستر و سایر مراکز مد نظر تامین شود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در مدیریت تامین آب شرب و بهداشتی، در خصوص ضرورت تعامل و هماهنگی بین دستگاه های متولی جهت تامین آب پایدار در تابستان امسال مورد تاکید قرار داد.
راستی افزود: با توجه به رشد منطقه،  نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در تعویض شبکه آب رسانی، ایجاد شبکه های جدید و همچنین ترمیم بافت های فرسوده هستیم.
در پایان این جلسه پس از بحث و گفت‌وگو در خصوص سایر مسائل و مشکلات ، تصمیمات لازم اتخاذ شد.
همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به همراه مدیر امور آب و فاضلاب شبستر با حضور در تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران شبستر با قدردانی از زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار مصطفی محمدی در راستای یاری رسانی به آب شرب با تانکر آبرسانی به روستاهای کم آب منطقه تجلیل کرد.



  • نوشته شده
  • در شنبه 18 تير 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 780
نظرات شما
captcha refresh